انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت SEO

انتخاب كليد واژه های کلیدی

 پايه و اساس يك استراتژي موفق و مؤثر بازاريابي با موتورها ي جست جو، انتخاب عبارت های کليدي درست است . تحقيق و بررسي كافی برا ي انتخاب بهترين عبارتها يي كه كاربران وب با جست وجوي آنها سا يت شما را پیدا می کنند، حياتي است .بايد عبارتهای را بيابيد كه مخاطبان بالقوه(مشتریان هدف) شما آنها را جست و جو میكنند ،نه عباراتي را كه شما هنگام جست و جو از آنها استفاده میكنيد يا دوست دارید از آنها استفاده كنيد. عبارت هاي انتخاب شده با يد آنهايي باشند كه واقعا جست و جو ميشوند و نه آنچه كه شما فكر میكنید يا حدس می زنید كاربران براي جست و جو ازآنها استفاده می كنند.

"رتبه بالا با عبارت مناسب"

 تمام چيزي است كه شما با يد به آن دست يابيد. امكان دارد شما با كلماتي همواره در صدر نتا يج جست و جو باشيد، اما موتورها ي جست و جو حتی يك بيننده هم روانه سا يت شما نكنند . علت آن هم بسيار ساده است ، شما عبارتها يي را انتخاب کرده اید كه جست وجو نميشوند! ميتوان گفت جذب تنها 100 بيننده به

سايت با كلمات مناسب بهتر از جذب 1000 بيننده با كلمات نامناسب است.

براي انتخاب كلمات كليدي به تحقيق مناسب، دانش و شناختي درست از كسب و كارتان و همين طور منافعي كه به مشتريان خود مي رسانيد نياز داريد کاربران برا ي يافتن سايت های مورد علاقه خود، عبارتها ی راجست و جو میكنند بعضی از عبارات بسيار جست و جو ميشوند به اين عبارت ها،، عبارت های محبوب گفته ميشود. عد اي از اين عبارت ها كم و جست جو ميشوند و يا اصلا جست و جو نمي شوند كه عبارت های دارا ي محبوبيت كم يا فاقد محبوبيت، خوانده ميشوند.

چه عباراتي را انتخاب كنيد؟

 براي انتخاب كلمات مناسب سه فاكتور عمده ز ير را با يد در نظر گرفت :

  •  مرتبط بودن آنها با محتوا ي سا یت (ميزان ارتباط)
  •  ميزان استفاده از آنها در جست و جو های كاربران ( ميزان محبوبيت)
  •  ميزان رقابت بر رو ي آنها در بين سايت های ( ميزان رقابت)

كلمات انتخاب شده در نها يت طبق يك استراتژ ي مورد استفاده قرار مي گيرند. سه فاكتور اشاره شده نقش مهمي در موفقيت اين استراتژ ي دارند. استراتژ ي تعيين مي کند كه گستردگي كار چگونه باشد .

آيا به تمام بازار حمله شود يا بخشي از آن مورد توجه قرار گيرد؟ يك سا يت نوظهور نميتواند به كسب رتبه بالا با كلمات شد يدا رقابتي ينديشد؛ كلماتی نظير : ,travel, book ,game. عبارت های اشاره شده عمومي بوده، محبوبيت و سطح رقابت بسيار بالا يي دارند؛ بنابرا ين سرما يه گذاري بر روی آنها برا ي اغلب سايت ها كار ي جز به هد ر دادن منابع نيست.

نکات بسیاری برای سئو شدن و ارتقای رتبه سایت شما در گوگل وجود دارد.

قبل از بهینه سازی و شروع به کار٬ در مورد کلمات کلیدی کاملاْ مطالعه نمایید. اگر کلمه کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، با وجود تمام کارهایی که انجام داده‌اید، بازدیدکنندگان زیادی را جذب نخواهید کرد. در واقع اول باید بدانید که دیگران چه کلمات کلیدی را بیشتر جستجو می‌کنند.

Google AdWords سرویس نمایش تبلیغات متنی گوگل است که با توجه به موارد جستجو در موتور جستجوی گوگل، زبان و سلیقه پیشین کاربران تبلیغات متنی را برای آن ها نمایش می دهد. این تبلیغات در سرویس های مختلف گوگل از جمله Gmail و Google Searchنشان داده می شوند.

افزونه که تو کار با کلمات کلیدی کمک می کنند:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/show-keyword/?src=ss   

آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/keyword-search/?src=ss

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید