لینک سازی داخلی در بهینه سازی سایت SEO

لینک سازی داخلی

قبل از این گوگل توصیه کرده بود که به دلیل محدودیتی که برای دستیابی به صفحات وجود دارد. یک صفحه نباید به بیشتر از 100 صفحه لینک داده باشد. اما از زمانی که گوگل به تکنولوژی مجهز و پیشرفته ای برای دستیابی و بررسی صفحات سایت دست پیدا کرده است دیگر محدودیتی برای تعداد لینک هایی که یک صفحه می تواند به صفحات دیگر بدهد، وجود ندارد.

لینک سازی داخلی علاوه بر ایجاد مسیرهای دسترسی آسان برای کاربران، موجب میشود ارزش و اعتبار صفحات اصلی سایت در دید گوگل بالا رود.

اگرچه موتورهای جستجو از قبیل گوگل محدودیت 100 لینک بر روی یک صفحه را برداشته اند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه تعداد لینک هایی که یک صفحه به صفحات دیگر می دهد کمتر باشد، میزان اعتبار صفحاتی که لینک دریافت می کنند بالاتر می رود. بنابراین اگر شما بدون دلیل، از یک صفحه به صفحات دیگر سایت خود و یا سایت های دیگر لینک بدهید درصدی از اعتباری که لینک های شما به صفحات دیگر می دهند، کاسته می شود.

براي لينك سازي داخلي موارد زير را حتما رعايت كنيد:

• کمتر از 100 لینک بر روی هر صفحه از سایت خود داشته باشيد.

• صفحات اصلی سایت شما مانند درباره ما، تماس با ما و … در منوی اصلی سایت و همه صفحات قابل دسترسی باشند.

• مسیر دسترسی به هر صفحه از سایت شما کمتر از ""3 کلیك ""باشد.

• در تمام صفحات داخلی سایت لینک به صفحه اصلی موجود است.

هرچند که از طریق لینک های معتبر خارجی نیز می توان برای یک سایت اعتبار کسب کرد. اما لینک های داخلی باعث دسترسی و ایندکس شدن راحت تر صفحات سایت شما از طریق موتور های جستجو شده و موجب بهبود جایگاه یکدیگر خواهند شد.

گوگل پیشنهاد میکند که هر صفحه از سایت حداکثر با 3 کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد، این امر هم برای کاربران سایت خوشایند خواهد بود و هم ارزش لینک سازی داخلی را نمایان می سازد.

اگر شما می خواهید که رنکینگ یکی از صفحات جدید سایت خود را افزایش دهید می بایست اطمینان یابید که آن صفحه در یکی از صفحات معتبر سایت شما لینک شده است و چون در لینک های داخلی، شما خود صاحب سایت مورد نظر هستید می توانید متن لینک شده را خود انتخاب کنید. بنابراین از عباراتی مثل “بیشتر بخوانید” و یا ” کلیک کنید” استفاده نکنید و به جای آن از کلمات کلیدی هدف گذاری شده، در متن لینک شده نیز استفاده کنید.

لینک هایی که در منوی سایت قرار میگیرند چون در تمام صفحات تکرار میشوند ارزش و اعتبار بیشتری دریافت خواهند کرد، ولی بدان معنی نیست که شما موارد زیادی را در منوی خود قرار دهید تا همگی پیشرفت کنند.هرچه تعداد لینک ها در یک صفحه افزایش یابد، ارزش و اعتباری که به هرکدام میرسد کاهش خواهد یافت.

بهترین راه برای کسب لینک چیست؟

با وجود اینکه می دانم این پاسخ کلیشه ای است اما بهترین راه برای کسب لینک داشتن یک محتوای مناسب است.

رهایی یافتن از جرایمی که بابت لینک های مخرب دریافت می کنید بسیار دشوار است؛ پس بهتر است از ابتدا به روش طبیعی لینک دریافت کنید و از لینک های بی فایده دوری کنید.

کیفیت و اختصاصی بودن محتوا

هیچ شکی نیست که وب سایت ها می خواهند در رتبه بندی نتایج گوگل جایگاه خوبی کسب کرده و آن را حفظ کنند. برای این منظور شما باید از انتشار مطالب کم ارزش در سایت خودداری کنید درغیر اینصورت بزودی در صف جریمه گوگل قرار خواهید گرفت.

وقتی به آینده نگاه می کنیم متوجه می شویم که هیچ راهی بهتر از ایجاد یک محتوای با کیفیت چاره ساز نخواهد بود. گوگل تمایل دارد سایت هایی را ببیند که دارای محتوایی با ارزش و مفید هستند. استفاده مناسب از تصاویر و ویدئو میتواند موجب افزایش ارزش و اعتبار مطالب شما گردد. سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران با مشاهده آن هیجان زده شوند، دسترسی مناسب، مطالب مفید و کارآمد و خودداری از نمایش تبلیغات گسترده و آزاردهنده روش های مناسبی برای جلب رضایت کاربران هستند.

در آخر يك ابزار كاربردي ديگه رو خدمت شما معرفي مي كنم:

ابزار بهینه سازی سایت

Woorank

 یک ابزار رایگان را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید هر هفته یک گزارش کامل را در مدت زمان کوتاهی از سایت خود داشته باشید. همچنین این سایت یک اکانت آزمایشی رایگان با امکانات کامل را به مدت یک هفته به شما عرضه می کند که امکان بررسی تعداد نامحدود سایت را در این هفته به شما می دهد و در صورتی که علاقه مند به استفاده بیشتر از این سایت باشید با پرداخت ماهانه مي توانيد از تمام خدمات سايت استفاده كنيد.

https://www.woorank.com/

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید