اهمیت سرعت بارگذاری سایت در بهینه سازی سایت SEO

افزایش سرعت بارگذاری سایت

تایم لود در اعتبار یک وب سایت نقش مهمی دارد،اصولا کاربران وقتی از طرف موتور جستجو وارد سایت ما می شوند، زمان زیادی برای انتظار صرف نمی کنند.و بسته شدن وب سایت زیر چند ثانیه توسط کاربر از نظر موتور جستجو یعنی ورود به سایت غیر مرتبط و اشتباه.

برای اینکه سرعت لود صفحه افزایش داشته باشد،راهکارهای زیاد ارائه شده،که چند نمونه را با هم بررسی می کنیم.

فشرده سازیgzip

 

طرز کار فشرده سازی gzip

 

 

Gzip  بهترین شیوه فشرده سازی درحال حاضر است و به کاهش تقریبا ۷۰ درصدی سایز پاسخ به درخواست کمک می‌کند..

استفاده ازGzip، سایز و سپسمدت زمان رسیدن پاسخ‌های HTTP را کاهش می‌دهند. این شیوه ایست بسیار آسان که به کاهش وزن صفحات شما کمک خواهد کرد، و با اضافه کردن کد زیر به فایل. htaccessفعال خواهد شد:

 

 <ifModulemod_deflate.c>

<filesMatch "\.(css|js|x?html?|php|woff|ttf|png|jpg|gif)$">

SetOutputFilter DEFLATE

<filesMatch />

<ifModule/>

 

همچنین می‌توانید از کد PHP زیر در ابتدای کد PHP یا HTML خود استفاده کنید:

 

 <?php if (substr_count($_SERVER[‘HTTP_ACCEPT_ENCODING’], ‘gzip’)) ob_start(“ob_gzhandler”); else ob_start(); ?>

همچنین می‌توانید از پلاگین‌ها (مثلا پلاگین WP HTTP Compression برای وردپرس) استفاده کنید.

ریدایرکت‌ها را کاهش دهید

گاهی مواقع برای بیان کردن موقعیت جدید یک لینک، دنبال کردن کلیک‌ها، متصل کردن بخش‌های یک سایت به یکدیگر و یا رزرو کردن چندین دامنه با هم، نیاز به ریدایرکت و هدایت دوباره مرورگر از آدرسی به آدرس دیگر خواهید داشت. ریدایرکت‌ها درخواست‌های HTTP را افزایش و در نتیجه مدت عکس العمل و لود سایت را کم می کنند. تنها در صورتی از ریدایرکت‌ها استفاده کنید که واقعا به آن‌ها نیاز دارید و تنها راهممکن برای شماست.

نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • هرگز آدرس‌هایی که ریدایرکت می‌شوند را در صفحات خود استفاده نکنید. هر بار که مقصد آدرس تغییر پیدا می کند، مرورگر شما نیاز به تغییر و به روز رسانی آدرس خود دارد.

  • هرگز برای رسیدن به هدف مورد نظرتان، از بیش از یک ریدایرکت استفاده نکنید. به طور مثال اگر هدف شما3است و دو نقطه آغاز متفاوت وجود دارد، به نام1و2، این دو باید مستقیما به3برسند. نه اینکه1به2و بعد به 3ریدایرکت شود.

  • از دامنه‌هایی که از ریدایرکت استفاده می‌کنند اما محتوایی ندارند، خودداری کنید. گاهی مواقع دامنه‌های اضافی دیگری به یک سایت ختم می‌شوند تا از غلط‌های املایی کاربران در هنگام تایپ سو استفاده کنند.

تبلیغات

یکی دیگر از عوامل کاهش سرعت سایت تبلیغات هست ، اگر از تبلیغات در وب سایت خود استفاده می کنید ،

نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • از تعدادی مشخص از تبلیغات در صفحه خود استفاده کنید.
  • از تبلیغ های متنی یا تصاویری که بهصورتچشمکزن هستند استفاده نکنید.که هم بارگذاری سایت سریعترشود و هم نمای ظاهری سایت برای کاربران جذابتر باشد.
  •  

پرهیز از استفاده از ابزار های غیر ضروری

استفاده  از این ابزارهای جالب مثل تاریخ ، ساعت ، فرم نظرسنجی و …خوبو سرگرم کننده به نظر می رسند ، اما همین ابزار ها می تواند  سرعتبارگذاری صفحات وب شما را بمیزان زیادیکاهش دهند.

 

اسلش گذاری

اگر در انتهای لینک مطالب یک اسلش (/) قرار دهید باعث می شود سرور با آن به عنوان یک PAGE برخورد کند وتایم لود و زمان پاسخگویی از سمت سرور را کمتر  کند. بطور مثال لینکی که اسلش در انتهای آن وجود ندارد باعث می شود سرور بررسی کند که پسوند این صفحه چه چیزی است ، اما اگر شما تنها یک اسلش بذارید این مرحله چک کردن پسوند صفحه دیگر نیازی نیست و سرور مستقیما صفحه را لود می کند.

بهینه سازی دیتابیس

برای بهینه سازی پایگاه داده خود و برای افزایش سرعت لود صفحات وب خود باید به دو صورت دستی یا با استفاده از برنامه های که دیتابیس را Optimized می کنند استفاده کنید.

کد‌هایتان را کاهش دهید

 کوچک کردن تصاویر minify

 

 

حذف کامنتهای HTML، بخش‌های CDATA، فضاهای خالی و المنتهای خالی حجم صفحه شما و زمان عکس العمل شبکه را کاهش و سرعت بارگذاری سایت را افزایش خواهد داد.

می‌توانید از ابزار ساده‌ای مانند  Will Peavyminifier استفاده کنید:

http://www.willpeavy.com/minifier/

در صورت استفاده از وردپرس، از پلاگین   Autoptimize استفاده کنید.

مراجعه به DNS را بحداقل  برسانید

مراجعه به DNS مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن آدرس IP مناسب برای hostname  به خودش اختصاص می‌دهد. مرورگر پیش از مراجعه به  DNS، توان انجام هیچ کاری را ندارد. کاهش تعدادمیزبان‌های منحصر بفرد، می‌تواند زمان پاسخگویی را کاهش دهد.

شما می توانید  DNS Lookup برای یک فایل را با استفاده از ابزار Pingdomبدست بیاورید.

http://tools.pingdom.com/fpt/

تصاویرتان را به هم متصل و Sprite کنید. یعنی  اینکه تصاویری که در تمامی صفحات شما بارگذاری می‌شوند، فقط از یک تصویر مشترک بارگذاری شوند. این کار به کاهش مراجعات به DNS کمک خواهد کرد.

برای اینکار به سایت SpriteMe بروید.

http://spriteme.org/

 

 

CDN

یا Content Delivery Network همانطور که از اسم آن مشخص است CDN وظیفه رساندن و توزیع محتوا و اطلاعات شما به سرور بازدیدکننده سایت را بر عهده دارد. ولی در عمل وظیفه CDN این است که با استفاده از این سیستم سرعت ارسال اطلاعات به بازدیدکنندگان سایت افزایش پیدا کند و زمان بارگذاری صفحات را تا حد زیادی کاهش دهد.

عملکرد CDN

 

تنها مشکل CDN آن است که معمولا رایگان نبوده و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید. در حال حاضر هیچ شرکتی در ایران سرویس CDN را ارائه نمیدهد.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید