آشنایی با جریمه دستی یا واکنش در ابزار وبمستر گوگل SEO

در ادامه جلسات قبل در مورد کارکردبخش های از گوگل وبمستر با هم بحث کردیم،این جلسه هم بخش جریمه دستی یا واکنش در گوگل وبمستر را مطرح می کنیم:

وجود سایت های اسپم برای کاربران وب همانند کابوس هستند،از طرفی دیگر سایت های که به طور اصولی و حرفه ای عملکرد صحیحی دارند،انگیزه خود را وقتی مشاهده می کنند رنک پایین تری نسبت به سایت های اسپم دارند،از دست می دهند.الگوریتم گوگل بسیار خوب و هوشمندانه در تشخیص اسپم ها عمل می کند و در بیشتر موارد، به صورت اتوماتیک آن را کشف و از نتایج جستجو حذف می کند.از این رو بخش واکنش دستی را جهت حذف اسپم و اسپمینگ از نتایج جستجویش ایجاد نمود.

Image Mismatch (عدم همخوانی تصویر):

اگر این پیام را در صفحۀ واکنش دستی مشاهده می کنید، برای این است که بعضی از تصاویر سایت شما ممکن است به صورت متفاوتی در صفحات نتایج جستجوی گوگل با زمانیکه در سایت خودتان نمایش داده می شوند وجود داشته باشد.

در نتیجه، گوگل یک واکنش دستی را در بخش های سایتتان ثبت کرده است که باعث می شود بدانید که تصاویرتان چگونه در گوگل نمایش داده شده اند. اطلاعات مربوط به این مورد به صورت کامل در لیستی (site-wide matches) آورده شده اند. در ضمنمواردیمانند این اگر تنها در بخشی از سایت موجود باشد می توانید اطلاعات مربوط به آن را هم به صورت لیست شده و تحت نام تطابقات کوچک (partial matches)بررسی کنید.

image mismatch در وبمستر

 

راهکارهای در جهت بهبود:

1 /مطمئن شوید که سایتتان دقیقا همان تصاویر را به کاربران نمایش می دهد که در بخش نتایج جستجوی گوگل آمده است. این مساله ممکن است به خاطر پلاگین های anti-hotlinkingباشد،بهتر است که به کدهای موجود در سرور سایتتان سریبزنید.

2 /در صورت اطمینان از نمایش دقیق آنچه که در سایتتان وجود دارد با آنچه که در نتایج جستجوی گوگل هست،اطمینان پیدا کردید، درخواست بازبینی مجدد سایت را ثبت کنید.

بعد از اینکه اقدامات ثبتی و درخواست تجدید نظر را به اتمام رساندید،منتظر یک پیام در اکانت وبمسترتولز خود باشید. "درخواست شما مورد بازبینی قرار می گیرددر صورتیکه مشخص گردد که بر اساس راهنمایی های انجام شده، دیگر مواردی را نقض نمی کنید، واکنش دستی را حذف خواهیم کرد".

نحوهء دستری به Manual Actionsدر وبمستر گوگل

برای اینکه به گزینهManual Actions در وبمستر سایت خودتان دسترسی پیدا کنید کافیه که وارد وبمستر بشید سپس طبق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه دسترسی به manual action در وبمستر گوگل

 

صفحه واکنش دستی

1      . در داشبورد وبمسترتولز، روی Search Traffic کلیک کنید.

2      . بر روی زیر منوی Manual Actions کلیک کنید.

3 .    واکنش های دستی لیست شده را در این بخش مرور کنید. هنگامی که مشکلات لیست شده را رفع کردید و اطمینان حاصل نمودید که سایتتان از راهنمای وبمستر

Guidelines)(Webmasterپیروی می کند، بر روی Request a review کلیک کنید تا از گوگل درخواست تجدیدنظر سایت شما را ثبت نمایید.

دو بخش مهم در صفحه واکنش دستی وجود دارد:

  • بخش Site-wide matches که اقدامات موثر یک سایت را لیست می کند.
  • بخش Partial matches که وظیفۀ بررسی یک URL خاص یا یک بخشی از سایت را دارد.

هر بخش شامل اطلاعات زیر می شود:

Reason :دلیل هر خطا و واکنشی که گوگل کشف می کند.

Affect: قسمتی از سایت را نمایش می دهد، که باعث حساسیت .اکنش دستی شده.

برخی از دلایل جریمه

پیغام های که شما از Manual Actions  دریافت میکنید نتیجه بررسی بسیار هوشمندانه از تمام قسمتهای سایت شماست.اگر سایت شما در این بررسی بسیار دقیق بر اساس معیارها و فاکتورهای زیر مورد تایید گوگل نباشه باید منتظر جریمه از طرف گوگل باشد.

  • محتوای بی کیفیت و کم ارزش
  • هاست های رایگان (در واقع این نوع از هاست اسپم شناخته شده)
  • لینک غیر طبیعی از سایت شما به سایت های دیگر همینطور لینک غیر طبیعی به سایت شما
  • سایت هک شده
  • کلمات یا بخش های مخفی(نوشتن کلمات هم رنگ زمینه) و استفاده نامعقول از کلمه کلیدی(نوشتن محتوای که در آن فقط کلمات کلیدی تکرار شده)
  • ایجاد اسپم توسط کاربران (مربوط به بخش نظرات و فروم در سایت)
  • ریدایرکت های پنهان

گوگل تمام این بررسی ها را انجام میدهد تا سایتهای با کیفیت را از سایتهای کپی و سایتهایی که حق کپی رایت را رعایت نمیکنند تشخیص دهد،و بتواند ارزشمندی سایت های با کیفتی را به کاربرانش نمایش دهد.

در صورتی که گوگل محتوای سایت شما را با دیتا بیس خودش مطابقت دهد،و متوجه محتوای تکراری شما بشود،سایت شما را یک اسپمر شناسایی می کند و پیغام زیر را مشاهده می کنید:

خطای محتوای تکراری در وبمستر

 

اگر سایت شما مورد حمله و هک قرار بگیرد،پیغام زیر را مشاهده می کنید،در صورت رفع مشکل درخواست بازبینی را برای گوگل ارسال کنید.

خطای سایت هک شده در وبمستر

پیغام ها در این بخش وبمستر انواع گوناگونی دارد که در این جلسه به دو نمونه از آنها با استناد به تصویر پرداختیم.در جلسات آینده به بررسی بخش های دیگر می پردازیم.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید