بهترین و محبوب ترین موتورهای جستجوگر جهان کدامند؟

 

مقدمه

علاوه بر گوگل و بینگ ، موتورهای جستجوی محبوب دیگری نیز وجود دارند که بسیاری از آنها به خوبی شناخته نشده اند ، اما هنوز هم میلیون ها جستجو در هر روز در اختیار دارند.

این ممکن است شما را متعجب کند اما گوگل تنها موتور جستجوی موجود در اینترنت امروز نیست. در حقیقت چند موتور جستجوی قدرتمند دیگر نیز وجود دارند که سعی دارند تاج و تخت گوگل را تصاحب کنند اما هیچکدام از آنها هنوز به طور کامل آماده رقابت نیستند.

فهرست 10 مورد از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان در سال2017

Google

یاز به معرفی بیشتر ، غول موتور جستجو ؛ اولین رتبه را در جستجو با 43٪ کل جستجوی جهان را داراست.

با توجه به آخرین گزارش Comscore) فوریه 2016) 64.0٪ از جستجو توسط Google و 21.4٪ توسط Bing بوده است.
گوگل همچنین 89% جستجو در موبایل و تبلت را به سلطه خود درآورده است.

Bing

Bing محصول مایکروسافت برای به چالش کشیدن گوگل در حوزه جستجو است. اما با وجود تلاش های آنها هنوز موفق به متقاعد کردن کاربران به این نیستند که موتور جستجوی آنها می تواند نتایج بهتری را نسبت به گوگل ارائه دهد.

Yahoo

از اکتبر 2011 جستجوگر یاهو توسط Bing طراحی شده است. یاهو همچنان محبوب ترین ارائه دهنده ایمیل است و بر اساس گزارش ها، رتبه سوم را در جستجو دارد.

Ask 

 Ask قبلا که به عنوان Ask Jeeves شناخته شده بود ، تقریبا 3٪ سهم جستجو را دریافت می کند.  ASK بر اساس یک فرمت سوال / پاسخ است که اکثر سوالات توسط کاربران دیگر پاسخ داده می شوند و یا در قالب نظرسنجی ها هستند.
این موتور جستجو همچنین دارای قابلیت جستجوی عمومی است ، اما نتایج به دست آمده کیفیت پایین تری نسبت به گوگل و یا حتی بینگ و یاهو را دارند.

AOL

با توجه به Netmarketshare ، موتور AOL مشهور قدیمی هنوز هم در 10 موتور جستجو برتر با سهم بازار نزدیک به 0.6٪ است. شبکه AOL شامل بسیاری از وب سایت های محبوب مانند  engadget.com،  techchrunch.com و huffingtonpost.com  می باشد.

Baidu

Baidu  در سال 2000 تاسیس شد و محبوب ترین موتور جستجو در چین می باشد. سهم بازار این موتور جستجو در حال افزایش است و با توجه به ویکی پدیا ،Baidu حدود یک میلیارد مورد جستجو در هر ماه در اختیار دارد.

Wolframalpha

Wolframalpha نسبت به همه موتورهای جستجو متفاوت است. این موتور به عنوان یک موتور "دانش محاسباتی" بوده که می تواند به شما حقایق و داده ها را برای تعدادی از موضوعات ارائه دهد. این جستجوگر می تواند تمام انواع محاسبات را انجام دهد ، مثلا اگر شما به عنوان ورودی "وام مسکن 2000" را وارد کنید، مبلغ وام شما ، سود و غیره را بر اساس تعدادی فرضیه محاسبه می کند.

DuckDuckGo

این موتورجستجو دارای مزایایی بیش از سایر موتورهای جستجو است. این موتور رابط کاربری زیبا، کاربران را ردیابی نمی کند ، به طور کامل با تبلیغات بارگذاری نمی شود و تعدادی ویژگی بسیار خوب دیگر دارد (فقط با یک صفحه از نتایج ، شما می توانید به طور مستقیم سایر وب سایت ها و غیره را نیز جست و جو کنید.

archive

archive  موتور جستجوی آرشیو اینترنتی است. شما می توانید از آن برای پیدا کردن چگونگی وب سایت از سال 1996 استفاده کنید. این ابزار بسیار مفید است. اگر می خواهید تاریخچه یک دامنه را ردیابی کنید و بررسی کنید که چگونه در طول سالها تغییر کرده است حتما سری به archive بزنید.

ChaCha

به عقیده آلکسا، ChaCha هشتمین موتور جستجوگر محبوب با رتبه 297 در ایالات متحده است. این موتور شبیه به ask است که کاربران می توانند به سوالی را پرسیده و یا پاسخ دهند.
 این موتور همچنین دارای چندین آزمون است که می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد موضوعات مختلف کمک کند.

 نتیجه گیری

کلیه موتورهای جستجوی ذکرشده خوب و کاربردی هستند و نتایجشان دقیق و قابل قبول میباشد. به عنوان مثال اگر جستجو کنید "بهترین موتور جستجو چیست؟" خواهید یافت که گوگل بهترین و محبوب ترین موتور جستجو تا به الان است.

این 10 موتور جستجوگر محبوب ترین و پرطرفدار امروز در اینترنت هستند.
 این لیست به هیچ وجه کامل نیست و مطمئنا بسیاری از آنها در آینده تغییر خواهند کرد ، اما با این اوصاف در حال حاضر ، گوگل و بینگ در سال های آینده موقعیت های سران خود را حفظ خواهند کرد.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید