چرا برنامه نویسی هنوز مهم ترین مهارت شغلی آینده است؟

جدا از از شرکت های بزرگ تکنولوژی ، کسب و کارهای بی شماری تکیه بر برنامه نویسی و تکنولوژی های کامپیوتری ، وجود دارند. طبق گفته Glassdoor، جای تعجب نیست که هشت تا از 25 جایزه برتر شغلی در سال جاری ، جایگاه تکنولوژی را دارند. یک مهندس نرم افزار می تواند به سادگی در اپل کار کند و یا حتی در یک بیمارستان یا در تولیدی خودرو و مشاغل گوناگون مشغول به کار شود.

هفت میلیون فرصت شغلی در سال 2015 در بخش هایی بود که نیاز به مهارت های برنامه نویسی داشت و شغل های برنامه نویسی به طور کلی 12 درصد سریعتر از میانگین بازار در حال رشد کردن هستند.
با این حال، گزارش جدید از شرکت  Burning Glass، تحلیلگر بازار کار، نشان می دهد که در سال 2015، در شغل هایی که نیاز به مهارت های برنامه نویسی دارند، 7 میلیون فرصت شغلی وجود دارد. آنها همچنین دریافتند که شغل برنامه نویسی به طور کلی 12 درصد سریعتر از میانگین تقاضا در بازار است.
برنامه نویسی بهترین گزینه  شغلی برای آینده

برنامه نویسی مهمترین مهارت شغلی آینده

این یافته اخیر نتیجه محققانی است که دامنه تجزیه و تحلیل خود را گسترش داده و شامل مهارت های برنامه نویسی در پنج دسته عمده شغلی می شود.
  • کارگر فناوری اطلاعات (IT)
  • تحلیلگران داده
  • هنرمندان و طراحان
  • مهندسین
  • دانشمندان
این مهارت ها به عنوان استفاده از یک برنامه کامپیوتری برای نوشتن دستورالعمل به یک با استفاده از برنامه های ساخته شده تعریف شد. محققان به زبان های برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت و HTML برای ساخت وب سایت ها ، برنامه های آماری R و  SAS، برنامه های اتوکد برای مهندسان و سایر زبان های برنامه نویسی همه منظوره مانند  Java، Python و C++ پرداختند.
این گزارش از داده های 26 میلیون پست شغلی آنلاین ایالات متحده در سال 2015 و دادههای دیگر BLS استفاده کرد. این کار به تقاضای بازار کار برای مهارت های برنامه نویسی به منظور نشان دادن مشاغل خاص و مهارت هایی که کارفرمایان به دنبال آن هستند، انجام شد.
امروزه برنامه نویسی به یک مهارت اصلی تبدیل شده است که شانس کاندید را برای کسب حقوق بالا، افزایش می دهد. محققان Burning Glass دریافتند که کارهایی که نیاز به مهارت های برنامه نویسی دارند، به طور متوسط تا 22000 دلار در سال افزایش می یابند. "برای دانش آموزانی که به دنبال افزایش درآمد بالقوه خود هستند، مهارت های دیگر چندین فرصت شغلی را باز می کنند." طبق تحلیل آنها تقریبا نیمی از (49٪) از تمام شغلهایی که بیش از 58000 دلار پرداخت می کنند، نیاز به مهارت های برنامه نویسی دارند.
بیشترین تقاضا ها کدام اند ؟ این گزارش نشان می دهد که بیشترین تقاضا برای زبان های برنامه نویسی با کاربرد گسترده ای است . مهارت های دیگر عبارتند از:
  • SQL - پایگاه های داده
  • جاوا برنامه نویسی هدفمند
  • جاوااسکریپت - توسعه وب
  • لینوکس - عملیات سیستم کامپیوتری
  • XML - برنامه نویسی عمومی
  • C++ - برنامه نویسی هدفمند، به ویژه در مهندسی
  • C# برنامه نویسی هدفمند
  • پایتون - برنامه نویسی کلی
  • .NET - برنامه نویسی هدفمند

بدیهی است موقعیت های  شغلی در فناوری اطلاعات، نیازمند تخصص بیشتری هستند، با این حال موقعیت هایی در علم که از برنامه های محاسباتی ریاضی مانند پایتون استفاده می کنند، به صورت روزانه نیازی به آن ها نیست. به دست آوردن چنین دانش هایی، به طور مستقیم در محوطه آموزش عالی مورد استفاده قرار می گیرد.

MIT یک برنامه آزمایشی در نیوهمپشایر را به نام Coding در برنامه درسی «آکادمی TeachCode» با هدف ارائه معلمان محلی NH به منظور یادگیری نحوه تدریس کد در تلاش برای پیاده سازی علوم رایانه به برنامه درسی اضافه کرده است.
محققان Burning Glass دریافتند که اکثر (89٪) شغل های برنامه نویسی نیاز به مدرک لیسانس دارند، در مقایسه با 44٪ از همه کارهای حرفه ای. برای افرادی که هیچ گواهینامه لیسانس یا مدرک معتبر ندارند، هنوز می توان شغل هایی همچون پشتیبانی از کاربر کامپیوتر ، تکنسین های مهندسی و طراحان پیشنهاد کرد. محققان می گویند که همه ی این گزینه ها با تقاضای قابل توجهی روبرو است.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید