معرفی 6 پلاگین کاربردی جی کوئری

 

مقدمه

در بین تمامی کتابخانه های ساخته شده برمبنای جاوااسکریپت به جرات می توان گفت که جی کوئری محبوبترین و پرکاربردترین کتابخانه ای می باشد که به زبان جاوااسکریپت ساخته شده است. حدود 70% از وبسایتهای ساخته شده با جیکوئری توسعه داده شده اند و این خود نشان از جامعه بزرگ برنامه نویسان جیکوئری می باشد. با توجه به سادگی و راحتی کار با Jquery، گاهی ساخت پلاگین با جکوئری بسته به پروژه تعریف شده زمانبر و سخت می شود. همانطور که گفته جامعه بزرگی از برنامه نویسان درحال توسعه و ساخت پلاگین با این کتابخانه هستند که کار را برای شما بسیار راحت می کند.

 معرفی پلاگین های کاربردی jquery

 در ادامه این مقاله به معرفی 6 پلاگین کاربردی توسط جی کوئری می پردازیم.

jQuery Avgrund 

 githubjQuery Avgrund) یک پلاگین جی کوئری کوچک و کم حجم برای ساخت یک Dialog Box شیک و جذاب است. این پلاگین با CSS هم توسعه داده شده و کار با آن نیز بسیار راحت است. برای کار با این پلاگین کافیست تا فایل js مربوطه را به سند خود اضافه کرده و طبق داکیومنت آن پیش بروید. 

بهترین پلاگین های جیکوئری

jQuery File Upload

github) jQuery File Upload) یک ویجت جهت آپلود فایل با قابلیت هایی همچون انتخاب همزمان چند فایل، drag & drop، نوار progress و نمایش پیش فرض تصویر انتخاب شده می باشد. این پلگین با انواع دامنه ها سازگار است و از فایلهای خرد شده پشتیبانی کرده و همچنین اطلاعات کافی و لازم را در مورد فایل و نتیجه آپلود فایل را به شما نیز می دهد و ضمنا امکان تغییر سایز تصویر انتخاب شده را در سمت کاربر نیز به شما می دهد. این پلاگین فوق العاده با کلیه زبان های محبوب سمت سرور از جمله PHP, Python, Ruby on Rails, Java, Node.js, Go  و غیره به خوبی کار می کند و به راحتی می توانید آن را به پروژه خود اضافه کنید.

برتین پلاگین های جیکوئری

jQuery Kno

 github) jQuery Knob) یک پلاگین جی کوئری جهت دریافت عناصر ورودی عددی توسز کاربران است. این پلاگین فوق العاده حتی با گوشی های هوشمند لمسی هم سازگار بوده و می توانید عناصر عددی را با کلیک، لمس ، غلطک موس و حتی دکمه های کیبورد نیز مدیریت و تغییر دهید.

برترین پلاگین های جی کوئری

Textillate.js

 github) Textillate.js) یک پلاگین jquery حرفه ای که از ترکیب دو کتابخانه قدرتمند animate.css  و  lettering.js جهت ساخت متون به صورت انیمیشن می باشد. افکت های به کار رفته برای متن ها بسیار جذاب بوده و سیستم مدیریت آسانی دارد. این پلاگین برای دستگاه های موبایل نیز کارایی دارد.

پلاگین های برتر جی کوئری 2019

Face Detection

Face Detection یک پلاگین جالب جهت تشخیص چهره در عکس و ویدیو و برش آن از تصویر.

کاربردی ترین پلاگین های جی کوئری

jQuery Countdown

 demo) jQuery Countdow) یک پلاگین جی کوئری جهت نمایش تعداد روزها،ساعات، دقایق و ثانیه های باقیمانده از یک زمان مشخص است. این پلاگین هر ثانیه را با افکتی جالب تغییر می دهد. استفاده از آن بسیار راحت است و کافیست فایل های js و css را به سند اضافه کنید و کدهای ذکر شده در داکیومنت آن را بنویسید. 
 

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید