5 نکته مهم برای شروع برنامه نویسی اندروید

 
اپلیکیشنها امروزه از محبوبیت زیادی برخوردارند. و اگر شما یک ایده خوب جهت ایجاد یک اپلیکیشن دارید می توانید دست به کار شوید و در کمترین زمان با استفاده از روش های میانبر اقدام به عملی کردن آن نمایید. استفاده از روش های کاربردی و سریع اشتیاق مبتدیان را برای انجام این کار افزایش خواهد داد.
در اینجا به پنج روش یادگیری آموزش برنامه نویسی اندروید اشاره می کنیم که باعث می شود در کمترین زمان به این هدف دست پیدا کنید.
 

1. مهارت های لازم را فرا بگیرید

اندروید یک سیستم عامل متشکل از مجموعه ای از زبان ها و ابزارها است که با هم در تعامل و همکاری هستند.

در توسعه یک اپلیکیشن اندرویدی با موارد زیر روبرو خواهید شد

  1. منطق برنامه نویسی (JAVA)
  2. اجزای رابط کاربر(XML and JAVA)
  3. ذخیره سازی داده ها(SQLite , HTTP)
  4. اتصال به اینترنت(HTTP , XML-RPC)
  5. کامپایل(Gradle , ANT)
بنابراین در این حوزه یادگیری زبان جاوا به تنهایی کافی نمی باشد و شما بایستی بیشتر تلاش کنید. به عنوان یک توسعه دهنده اندروید در آینده با مسایلی روبرو خواهید شد که انجام آن ها تنها با کد نویسی جاوا امکان پذیر نیست بنابراین تنها انجام پروژه با کد نویسی جاوا پیشنهاد نمی شود.
با تسلط بر همه مهارت های لازم مربوط به برنامه نویسی اندروید قطعا می توانید هنگام برخورد با ارورها و خطاهای برنامه بهتر عمل کنید و سریعتر بتوانید آن ها را رفع کنید.

2. امکانات لازم را بشناسید

امروزه اندروید به عنوان یک پلاتفرم کامل شناخته شده است و امکانات زیادی برای کمک به توسعه دهندگان آن در دسترس است. با این حال در نهایت تعجب بسیاری از توسعه دهندگان حتی برنامه نویسان ماهر از بیشتر این امکانات استفاده نمی کنند یا حتی از آن ها خبر ندارند. 
در یادگیری برنامه نویسی کار کردن بر روی قطعه کد های آماده بسیار مفید هستند ولی اگر شما هیچ آشنایی با زبان برنامه نویسی مربوطه و علایم و نشانه های آن ندارید این کار توصیه نمیشود سعی کنید اول زبان برنامه نویسی خود را خوب یاد بگیرد.
از میان نرم افزارهای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی، اندروید استودیو یکی از ابزارهای برنامه نویسی پر کاربرد است که کار با آن هم آسان است و دیگری نرم افزار اکلیپس است که تا حدودی پیچیده تر است.

3. یاد بگیرید چگونه جستجو کنید

در صنعت برنامه نویسی و توسعه نرم افزار مهارت جستجو کردن و یافتن اطلاعات مورد نیاز یک امر اجتناب ناپذیر و مهم است. با یادگیری شیوه جستجوی صحیح و یافتن بهترین جواب برای سوالاتتان می توانید راه پر پیچ و خم برنامه نویسی را برای خود هموار نمایید. در این راستا منابع و وبسایت های معتبر زیادی وجود دارند که کار آن ها کمک به شما در جهت یافتن جواب برای سوالات شما است که با دنبال کردن آن ها می توانید بهتر پیش بروید.

4. اجتماعی باشید

سعی کنید در گروه ها و انجمن های برنامه نویسی در شبکه های اجتماعی عضو شوید، با این روش جدیدترین اطلاعات و مطالب به روز به صورت مداوم در اختیار شما خواهد بود. همچنین گروه های زیادی وجود دارند که شما به عنوان یک مبتدی در آن وارد شوید و مشکلات, راهنمایی ها و لینک منابع معتبر را با هم به اشتراک بگذارید.
اگرمی خواهید به یک برنامه نویس حرفه ای اندروید تبدیل شوید باید یاد بگیرید که چگونه به صورت تیمی و گروهی کار کنید.حتی اگر شما یک طراح گرافیکی و یا یک بازاریاب هم باشید مهارت کار در گروه از الزامات است. با این کار شما می توانید از کدهای هایی که با هم به اشتراک گذاشته می شوند بهره ببرید و از تجربه برنامه نویسان حرفه ای و با تجربه هم استفاده کنید. سعی کنید در یک پروژه کد باز گروهی همکاری نمایید. برای این کار وبسایت گیت هاب بهترین انتخاب است که میتوان در یک پروژه کد باز مورد علاقه خود را پیدا کنید و به صورت گروهی بر روی آن کار کنید.

5. پروژه داشته باشید

بهتر است پروژه های زیادی داشته باشید! هیچ انگیزه ای بهتر از داشتن یک هدف برای رسیدن به آن نیست. به جای آنکه روزها,هفته ها یا حتی ماه ها را با آموزش های برنامه نویسی سپری کنید و بخواهید در آخر یک اپلیکیشن شبیه به رسانه های اجتماعی بسازید یا یک نرم افزار پیچیده و کاربردی بسازید قطعا موفق نخواهید شد و در نهایت احساس نا امیدی و شکست می کنید و باعث می شود از این کار دور شوید.
در عوض سعی کنید در همان ابتدای کار خطاهای هرچند کوچک برنامه ها را بیابید و آن ها را حل کنید. لازم نیست یک کار پیشگامانه و حرفه ای باشد فقط باید پروژه ای باشد که بتوانید بر روی آن کار کنید و با آن مهارت خود را افزایش دهید. قبل از انجام پروژه های بسیار بزرگ سعی کنید با پروژه های هرچند کوچک کار کنید.

نتیجه گیری

اگر تا الان بر روی یک پروژه برنامه نویسی شی گرا کار نکرده اید دنبال کردن این پنج روش به شما کمک خواهد کرد که در یادگیری این مهارت ارزشمند بهتر و سریعتر عمل کنید.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید