معرفی 10 تکنیک برتر سئو در سال 2018

جدیدترین ترفند ها و تکنیک های بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) از موارد ضروری برای رشد هر کسب و کار می باشد. بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال وسیع تر و رقابتی شدن بیشتر است. با بیشتر شدن تعداد کاربران و رقابت در این عرصه، آگاهی از همه تکنیک ها و همچنین به کارگیری درست آن ها برای رسیدن به یک موقعیت خوب بسیار ضروری می باشد.
از آنجا که سئو به شیوه ای قابل توجه داینامیک شده است، زمان آن فرا رسیده که در تکنیک های قبلی تغییراتی را ایجاد کنیم.
در این مقاله به 10 تکنیک برتر سئو اشاره شده است که سایت ها در سال 2018 باید آن ها را دنبال کنند تا بتوانند در رتبه بندی جستجوهای گوگل ارتقا نمایند. ما سعی کردیم ضمن معرفی، هر یک از آن ها را به صورت دقیق بررسی نماییم.

1- کارایی کلمات کلیدی

درک این موضوع که یک صفحه وب چگونه برای یک کلمه کلیدی خاص در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود بسیار ضروری است. ما باید قبل از هرگونه فعالیت یک کلمه کلیدی بالقوه را شناسایی نماییم که بتواند توسط مخاطبین مرتبط با صفحه وب یا صفحه فرود جستجو شود. یک کلمه کلیدی می تواند تنها شامل یک کلمه یا گروهی از کلمات که چندین کلمه دیگر را شامل می شود باشد. به این کلمات کلیدی که خود شامل چندین کلمه دیگر می باشند کلمه کلیدی دم بلند (Long tail keyword) می گویند. کلمات کلیدی تک کلمه ای بسیار ویژه و رقابتی می باشند، به همین دلیل امروزه بسیار مهم است که بیشتر بر روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز نماییم. این کلمات اساسا جنبه توصیفی بیشتری دارند، به همین دلیل دقیق تر و مفید تر خواهند بود. همواره با دنبال کردن یک کلمه کلیدی دم بلند، کلمات کلیدی کوتاه تر موجود در آن هم اجرا می شوند. ما به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال، لازم است بدانیم که کدام کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و مدت زمان بیشتری مورد توجه قرار می گیرد و کدام یک از آن ها بیشترین ترافیک را به وبسایت ما هدایت می کنند. کل فرآیند تعریف کلمه کلیدی انتخاب طول و کارآمد کردن کلمه کلیدی برای کمک به ساده شدن استراتژی های سئوی شما می باشد.
نمودار کلمه کلیدی دم بلند

کلمه کلیدی دم بلند

2- ترافیک ارگانیک

ترافیکی که تنها از موتورهای جستجو حاصل می شود ترافیک ارگانیک نام دارد. کوشش زیاد در فعالیت های سئو از بزرگترین مواردی است که باید انجام داد، اما شما برای رسیدن به یک ترافیک ارگانیک، همواره نیاز به مشاهده نتیجه تلاش خود دارید. که هدف اصلی ما این است. قرار دادن وبسایت در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل یا بینگ باعث هدایت ترافیک بیشتر و بیشتر خواهد شد و این دقیقا همان چیزی است که ما منتظر آن هستیم. ما می دانیم که سئو یک فعالیت بدون پرداخت است، به این معنی که ما برای رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل، هیچ هزینه ای را به گوگل پرداخت نمی کنیم و گوگل درآمدزایی خود را به شیوه ای دیگر دنبال می کند. از این رو این موضوع به انتخاب کلمه کلیدی که در بالا به آن اشاره کردیم وابسته است. صرف نظر از برندهای تجاری و نام های خاص، کلمات کلیدی در اساس کلمات معمولی معنا داری هستند که یک شخص امکان دارد در یک جستجوی معمولی از آن استفاده کند. همواره لازم است مقدار بازدید کنندگانی را که در طول یک ماه به دست آورده اید با استفاده از ابزار Google Analytic به خوبی شناسایی کنید. این کار کمک می کند تا ترافیکی را که بر مبنای کلمات کلیدی گرفتید را مشخص کنید.
کسب ترافیک ارگانیک گوگل

3- کیفیت ترافیک

بیایید این سناریو را در نظر بگیریم، شما یک وبسایت تجاری دارید که در آن تنها لباس می فروشید. اما ترافیکی که شما کسب می کنید شامل کسانی هم است که "کفش" را جستجو می کنند! چگونه؟ و دلیل آن چیست؟ شاید شما برای تعریف نمودن چیزی که در وبسایت خود دارید، از کلمه کلیدی "خرید" استفاده کرده اید، این باعث می شود که ترافیک را از هر نوع خرید که جستجو می شود دریافت کنید، مانند خرید کفش، خرید لباس و خرید مواد غذایی و... . هدف اصلی ما از سئو تنها بالا بردن ترافیک سایت نیست، بلکه باید همواره مطمئن باشیم که در حال به دست آوردن ترافیک واقعی و درست به وبسایت هستیم. مخاطبین واقعی از موارد ضروری برای کسب و کار ما هستند و داشتن آن ها به معنی بالا بودن کیفیت ترافیک و نرخ تبدیل سایت می باشد. در همین خصوص لازم است موارد زیر را در ذهن خود داشته باشیم.
  • نمایش صفحات وبسایت باید افزایش یابد.
  • نرخ بازگشت باید همیشه پایین باشد.
  • مدت زمان حضور بازدیدکنندگان باید افزایش یابد.
هرچه حضور بازدید کننده در سایت بیشتر باشد، شانس تبدیل بیشتر است. 
کسب ترافیک واقعی در سایت

4- تبدیل

انگیزه اصلی سئو "تبدیل" می باشد. تبدیل به معنای ترغیب کاربر برای یک عمل خاص است، که در نهایت باعث فروش محصول یا خدمات شما می گردد. تمام فعالیت ها که برای به دست آوردن یک ترافیک ارگانیک تاثیرگذار انجام می شود به منظور بالا بردن نرخ تبدیل است. یک کمپین تنها زمانی می تواند موثر باشد که ما بتوانیم ترافیک ارگانیک خود را به هدف مورد نظر خود تبدیل کنیم. این موضوع در کسب و کار ROI یا بازگشت سرمایه نام دارد. ما باید سعی کنیم که مشتریان بالقوه خود را شناسایی و همواره بازگشت دوباره آن ها را به سایت دنبال کنیم. بالا رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو، بالا بودن نرخ تبدیل را به دنبال خواهد داشت.
تبدیل مشتری برای خرید محصول

5- محتوا

محتوا مفهوم منحصر به فرد خود را به وبسایت اضافه می کند. این تنها به معنی قرار دادن کلمات بر روی صفحه وب شما نیست. بلکه گروهی از کلمات کلیدی دم کوتاه و کلمات کلیدی دم بلند می باشند که کاربران را به وبسایت شما فرا می خوانند. جدا از تمام جنبه های ذکر شده در بالا، محتوا به یک بخش مهم از سئو تبدیل شده است. محتوا در واقع شامل مقاله، پست های وبلاگ، ویدئوها، راهنمایی ها و هر چیزی است که بتواند محصول و خدمات شما را تعریف نماید. پرسش و پاسخ در صفحات شکل دیگری از محتوا می باشد که می توان آن را در بسیاری از وبسایت ها مشاهده کرد. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منحصر به فرد است و در ارائه اطلاعات توصیفی موفق عمل می کند. محتوا باید بسیار توصیفی و مرتبط با مخاطبان شما باشد. همواره شما می توانید مقداری عکس، ویدئو و اسکرین شات را به محتوا اضافه نمایید تا چیزی که می خواهید ارائه بدید را بهتر توصیف کنند.
تولید محتوای با کیفیت در سئو

6- بک لینک های با کیفیت

SERP به معنای صفحه نتایج موتور جستجو مانند صفحه گوگل یا بینگ می باشد. این صفحه پلاتفرم شماست، یعنی جایی که شما می خواهید صفحه شما در بالای آن قرار بگیرد. بک لینک ها برای گرفتن رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو بسیار ضروری هستند. در واقع آن ها لینک هایی از سایت های دیگر به داخل سایت شما می باشند. بک لینک های درست و با کیفیت می توانند به بالا رفتن رتبه شما در نتایج جستجو بسیار کمک کنند. برای ایجاد بک لینک ها راه های زیادی وجود دارد ولی اساسا همه آن ها موثر نیستند. آگاه باشید که استفاده از سایت های فروش بک لینک هیچ تاثیری بر روی رتبه سایت شما نخواهد داشت و فقط باعث هدر رفتن تلاش و زمان شما می گردد. برای بالا بردن رتبه صفحه وب باید سعی کنید کیفیت بک لینک ها را بالا ببرید.
بک لینک سازی حرفه ای

7- خزیدن و فهرست کردن

گرفتن خزش و فهرست شدن برای کسب و کار شما بسیار مهم است. اولا شما نیاز دارید در لیست صفحه کسب وکارهای گوگل فهرست شوید تا یک حضور در گوگل به شما داده شود. دوما شما باید مطمئن شوید که همیشه پیش روی گوگل قرار دارید و گوگل شما را می بیند. هر بار که صفحات شما توسط گوگل مورد خزش قرار می گیرند باعث بالا رفتن رتبه شانس وبسایت شما برای صعود به رتبه بالاتر موتور جستجو میشود. این کار می تواند با قرار دادن یک پست جدید در وبلاگ و یا ارسال پی در پی لینک شما بر روی موتور جستجو گوگل و همچنین دیگر موتورهای جستجوی دیگر صورت گیرد. برای خزش بیشتر لازم است تعداد صفحات سایت بیشتر باشند. همواره برای آگاهی و ایده های بیشتر می توانید گزارشات Google webmaster tools را مطالعه نمایید این گزارشات فعالیت های خزیدن بر روی وبسایت شما را نشان می دهند. اگر میزان خزش شما پایین است پست ها و محتواهای بیشتری را به سایت خود اضافه نمایید. تنها ارسال پست ها کافی نیست ، بلکه باید از تمام فعالیتهایی که به شما کمک می کند وبسایت خود را در موتور جستجو بالاتر ببرید، استفاده کنید.
10 تکنیک برتر سئو

8- اعتبار صفحه

اعتبار صفحه یا PA به شما کمک می کند تا با استفاده از محاسبه تمامی معیارها، رقابت صفحه وب خود را مشخص نمایید. این مورد یکی از فاکتورهای تعیین کننده در رتبه بندی سایت در گوگل می باشد. اعتبار صفحه بر اساس تمامی نمرات فعالیت های سئو محاسبه می شود. پایین بودن اعتبار صفحه شما به این معنی است که در استراتژی های سئو شما شامل کلمات کلیدی، محتوا، فعالیت های رسانه اجتماعی و غیره اشتباهاتی وجود دارد. برای افزایش PA لازم است تمام فعالیت های سئو را به خوبی دنبال کنید، در نتیجه اعتبار صفحه یک فاکتور تاثیر گذار برای سئو در سال 2018 می باشد.
پیج آتوریتی و تاثیر آن در سئو

9- اعتبار دامنه

یکی دیگر از فاکتورهای که به شما کمک می کند در موتور جستجوی گوگل رتبه بهتری بگیرید اعتبار دامنه یا Domain Authority است. یک DA خوب باید همواره بیشتر از 35 باشد تا بتواند رتبه خوبی را از موتورهای جستجو دریافت کند. این اساسا به این معنی است که بک لینک هایی که بر روی وبسایت خود استفاده می کنیم باید رتبه بندی و ترافیک سایت را افزایش دهند و از بیشترین اعتبار دامنه برخوردار باشند. هرچه اعتبار دامنه هایی که از آن ها بک لینک می گیرید بیشتر باشد وبسایت شما معتبر تر خواهد بود و همواره ترافیک های با کیفیت تری را کسب خواهید نمود. این موضوع مانند ایجاد اعتماد بین دو نفر و ایجاد یک تصویر مثبت متقابل است.
تاثیر دامین آتوریتی در سئو

10- سرعت بارگزاری صفحه

سرعت بارگزاری صفحه یکی دیگر از فاکتورهای مهم می باشد که در چند سال اخیر مشاهده شده و همواره در سال 2018 به بیشترین توجه نیاز دارد. دلیل عمده اهمیت سرعت بارگزاری صفحه این است که اگر بارگزاری صفحه زمان زیادی طول بکشد، بازدید کنندگان منتظر نمی مانند و اگر بازدید کنندگان صفحه را ترک کنند باعث بالا رفتن نرخ بازگشت می گردد و بالا رفتن نرخ بازگشت بر روی ترافیک و کیفیت آن تاثیر منفی خواهد داشت و در نتیجه رتبه بندی صفحه و اعتبار دامنه شما پایین خواهد آمد. بنابراین اگر در webmaster tool شما یک نرخ بازگشت بالا را مشاهده نمودید، سرعت پایین صفحه می تواند یکی از عواملی باشد که با آن در ارتباط است. حالت استاندارد سرعت بارگزاری یک صفحه 2 تا 3 ثانیه می باشد و هرچه سریعتر بارگزاری شود برای رتبه بندی سایت شما بهتر است. Google Page Speed یک ابزار عالی برای بررسی سرعت صفحه وب شما است، که به شما دلایل کند بودن سرعت بارگزاری صفحه را نشان می دهد. شما می توانید تست سرعت را برای هر یک از صفحات خود به صورت مجزا و همواره برای کل سایت انجام دهید.
تاثیر سرعت بارگزاری سایت در سئو

نتیجه گیری

مبحث سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو قلب تپنده بازریابی دیجیتال است. یک کسب و کار آنلاین هنگامی می تواند شروع به کار کند که از دید موتورهای جستجو دارای اعتبار خوبی باشد. بنابراین، اگر می خواهید در سال 2018 رتبه وبسایت خود را بالا ببرید، 10 تکنیک برتر سئو که در این مقاله به شما معرفی کردیم را به صورت منظم دنبال کنید و از آن ها برای بهبود رتبه خود بر روی موتورهای جستجو بهره ببرید.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید