چگونه از انیمیشن ها به عنوان ابزار بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنیم؟

 
قدرت ویدئوها در دنیای بازاریابی آنلاین را می توان با نمایش آمار زیر به خوبی بیان کرد.
  • 64 درصد کاربران ترجیع می دهند خرید یک محصول یا سرویس خاص را بعد از نگاه کردن به یک ویدئو در سایت کسب وکار مربوطه انجام دهند.
  • 80 درصد کارشناسان بازاریابی از محتواهای ویدئویی استفاده می کنند.
  • 85 درصد مردم آمریکا به ویدئوهای آنلاین نگاه می کنند.
  • 51 درصد بازاریاب ها بر این باورند که ویدئوهای آنلاین بهترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را دارند.

مردم آمریکا بیشتر ویدیوهای آنلاین نگاه می کنند

این آمارها تصویر واضحی از رشد تصاعدی بازاریابی ویدئویی و همچنین تداوم این روند را نمایش می دهند.
 
تمایل به انیمیشن ها، بسیاری از کسب و کارها به جای استفاده از ویدئوهای معمولی، از انیمیشن ها برای بازاریابی استفاده می کنند.
دلیل آن چیست؟
  • بازدید آنلاین را بالا می برد.
  • انیمیشن های توصیفی موجب دسترسی به مخاطبین بیشتر خواهند شد.
  • حضور کاربران را حفظ می کند و آن ها را علاقه مند نگه می دارد، و این امر به پایین آمدن ضریب بازگشت (Bounce Rate) کمک می کند.
  • یک شیوه منحصر به فرد برای ارائه محصولات و سرویس ها می باشد.

انیمیشن ها برای ارائه محصولات

آیا هنوز در این خصوص ابهاماتی در ذهن دارید؟ در ادامه دلایل بیشتری را نشان خواهیم داد که چرا انیمیشن ها یک ابزار تاثیر گذار بازاریابی کسب وکار هستند:

تبدیل بیشتر

هدف هر کسب وکار چیست؟ توانایی در تبدیل (convert) بیشترین کاربران ممکن از اهداف اصلی هر کسب وکار به شمار می آید. انیمیشن ها می توانند به کسب وکار برای تحقق این هدف کمک شایانی کنند. 
هنگامی که کاربر برای نخستین بار از سایت شما دیدن می کند، تنها چند لحظه کوتاه فرصت خواهید داشت که یک تصویر عالی از خودتان در ذهن او ایجاد نمایید. انیمیشن ها می توانند بهترین انتخاب برای این موضوع باشند. آن ها ساده، قابل فهم، جذاب و دارای بیشترین اهمیت می باشند و این امر به طور گسترده ای به تبدیل یک کاربر کمک می کند.
اشتراک گذاری انیمیشن ها بین کاربران کار ساده ای است و کاربران علاقه زیادی به اشتراک ویدئوهای جذاب دارند. اشتراک گذاری گسترده شانس تبدیل را بالا برده و میزان فروش را افزایش می دهد.
ویدیوهای جذاب بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند
 
" انیمیشن ها به ابزارهای بازاریابی تبدیل شده اند به شیوه ای که در فروش هرگونه محصول و سرویس خاص مورد استفاده قرار می گیرند. "
 
بعضی اوقات استفاده از ویدئوهای معمولی برای فروش برخی محصولات، کاری سخت و دست و پا گیر خواهد بود. در اینگونه موارد شما می توانید برای ارتباط با مخاطبین و فروش تاثیر گذار محصول یا سرویس خود، از انیمیشن ها بدون هیچگونه تردیدی استفاده کنید.
همواره، بهره گیری از انیمیشن ها شما را قادر خواهد نمود با کمی تلاش ویدئوهای توصیفی بی نظیر و ویدئوهای سرگرم کننده خوبی را خلق نمایید. با استفاده از انیمیشن ها شما می توانید یک موضوع پیچیده را توصیف نمایید. برای شروع این کار تنها لازم است به  یک کمپانی تولید انیمیشن مانند spiel نگاه کنید و از آن ایده بگیرید.

بهبود سئو

سئو بازیگر اصلی دنیای بازاریابی است. بدون داشتن راهبردهای خوب سئو یک کسب و کار نمی تواند به مشتری خوب دست پیدا کند. خوشبختانه، انیمیشن های درون یک وبسایت می توانند سئو آن وبسایت را به خوبی بهبود بخشند.
الگوریتم جستجوی گوگل وبسایت هایی با ضریب بازگشت پایین تر را ترجیع می دهد. با توجه به گزارشات، کاربران 2.6 برابر زمان بیشتری در وبسایت هایی که دارای ویدئو هستند را صرف می کنند. این موضوع ضریب بازگشت را کاهش می دهد و به سئو وبسایت بسیار کمک می کند.
استفاده از انیمیشن ها در وبسایت می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد و میزان ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.
سئو بازیگر اصلی کسب و کارهای آنلاین

نمایش حرفه ای

کسب وکارهای بسیاری وجود دارند که برای بازاریابی خود از ویدئوها استفاده می کنند، اما بیشتر آن ها به شیوه ای کاملا غیر حرفه ای این کار را انجام می دهند، مانند استفاده از ویدئوهای کیفیت پایین، دارای وضوح پایین و... . این موضوع در مورد انیمیشن ها صدق نمی کند، زیرا انیمیشن ها تنها احساسات را منعکس می کنند. انیمیشن ها نشان دهنده میزان  قابل توجه زمانی هستند که برای ساخت آن ها صرف شده است، همین امر باعث شده است که کاربران به کسب و کارهایی که از انیمیشن در وبسایت خود استفاده می کنند مشتاقانه اعتماد کنند.
 
استفاده از انیمیشن ها در کسب و کار می تواند حوزه بازاریابی شما را کاملا دگرگون کند و به شما اجازه دهد تا به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی داشته باشید.
برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید