4 روش منحصربه فرد از شبکه های اجتماعی برای طراحی سایت

بازار یابی شبکه های اجتماعی  و این که چطور مصرف کنندگان را ترغیب به تعامل با آن می کنند بسیار جذاب است.
Hootsuite 2018 Social Media Barometer می گوید اکنون بیش از 3.2 میلیارد نفر مصرف کننده ی جهانی در شبکه های اجتماعی فعال هستند. با وجود چنین بخش قابل توجهی از جمعیت دنیا که بطور مداوم با شبکه های اجتماعی کار میکنند، تعجبی نیست که 67 درصد مجریان کسب  و کار که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند، بازار یابی شبکه های اجتماعی را عامل رشد درآمد خود دانسته اند.

همچنبن بخوانید:

تکنیک جستجوی افراد توسط 4 شبکه اجتماعی بزرگ

چگونه از اینستاگرام در سال 2018 کسب درآمد کنیم

به عنوان یه طراح سایت، شما میتوانید از این موضوع به شکل زیر استفاده کنید:

  • آیکون "اتصال" را به  Header اضافه کنید.
  • آیکون"به اشتراک گذاشتن" را به نوار جانبی متحرک بلاگ بچسبانید.
  • ویدئوهای ازYou Tube  قرار دهید.

یا می توانید راه های  جالب دیگری را را برای استفاده از شبکه های اجتماعی در طراحی سایتتان پیدا کنید.

تکنیک های استفاده از شبكه اي اجتماعي در طراحي سايت

هدف اين نيست كه سايت خودتان را تبديل به یک شبكه ی اجتماعی بكنيد يا انبوهی از تصاوير را در آن قرار دهيد. بلكه ميخواهيم شجاعت پيدا كنيد و فكر بازتری داشته باشيد و بينديشيد چگونه قدرت شبكه های اجتماعي را بطور خلاقانه در طراحی سايتتان بكار ببنديد.
در ادامه تعدادي از مثال هاي واقعي را براي الهام گرفتن مي بينيد:

1-اضافه كردن هشتگ ها و نشانه ها در طراحي

وقتي به اين فكر ميكنيد كه چه چيزی شبكه های اجتماعی را متمايز از ديگر راههاي بازار يابي ميكند، بدون شك  هشتگ ها (#) و نشانه ها (@) را به ياد مي آوريد. مدت ها پيش از به وجود آمدن شبكه های اجتماعی اين نمادهای ساده اختراع شده بودند ولي امروزه معناي خاصي براي بيشتر ما دارند.
اگر مخاطبان برند شما گروه سنی جوانی هستند كه در شبكه های اجتماعی فعال هستند، استفاده از اين نمادها مي تواند حس خوبي را به طراحي سايت شما بدهد.
در تصوير سايت  Nuevos Conductores را مي بينيد كه چطور از اين موضوع براي جذابيت سايتش استفاده كرده است:
4 روش شبکه های اجتماعی در طراحی سایت

اين وبسايت به "رانندگان جديد"ی كه Chevy به آنها خدمات ميدهد، ادای احترام ميكند و براي اين كار از مردم استفاده مي كند. اين سايت مورد جالبي است چرا كه نه فقط از @ های تويتر رانندگان واقعي Chevy استفاده مي كند، بلكه همچنين شامل هشتگ ها،پيام ها و تصاويري از اكانتهاي آنها در شبكه هاي اجتماعي براي ساختن پيام ها و طراحي سايتش است.
 طراحی سایت با استفاده از شبکه های اجتماعی
استفاده از هشتگ ها همچنين براي اهداف خود تبليغي متداول است و نيازي نيست در طراحي نقش خاصی داشته باشد. به عنوان مثال Caribana Festival را ببينيد:
 استفاده از هشتگ در سایت
شما يك هشتگ كوچك را كه در سمت چپ سايت اضافه شده است ميبينيد كه توجه طرفداران فستيوال را كه براي گرفتن اطلاعات و بليط سايت بازديد مي كنند، جلب ميكند.
حالا نوبت به Popular Pays’ 2017 Year in Review ميرسد كه از هشتگ ها به عنوان يك المان طراحی استفاده ميكند.
 استفاده از هشتگ ها
زمانی كه بينندگان سايت موضوع جديدی را اسكرول مي كنند هشتگها تغيير مي كنند. اين روش مانند استفاده از تگهای header در يک پست وبلاگ يا يک صفحه ی وبسايت در نظر بگيريد با اين تفاوت كه تعامل قويتری بوجود ميايد.

2- استفاده از نتيفيكيشن ها

بخاطر حضور هميشگی ايميلها و شبكه های اجتماعی در زندگي مصرف كنندگان، هيچ شكی در جذابيت نوتيفيكيشن های در صف انتظار نيست.
نمونه هاي آن را در سايت هاي لينكداين و تويتر مي بينيد.
 در سایت توییتر:

نوتیفیکیشن در سایت توییتر
در سایت لینکدین:

نوتیفیکیشن در لینکدین

حالا وبسايت ها هم از آن استفاده می كنند.
 نوتیفیکیشن در وبسایت ها
اين يك مورد كاربردي از a Friend of mine است. اين نتيفيكيشن به بازديد كنندگان اعلام مي كند كه پنج فرصت شغلی جديد انتظار شما را ميكشند! (بجاي اينكه هشدار دهد پيام هاي زيادی در صندوق پيام شما هست.)
راه های ديگری هم براي استفاده از نتيفيكيشن ها هست كه نيازی نيست بازديدكنندگان حتما به صفحه ی عضويت سايت يا پلتفرم Saas  مراجعه كنند. هر چه بيشتر از هشدار دهنده هايی مثل pop-up ها كه مزاحمت براي بازديد كنندگان ايجاد مي كنند، فاصله ميگيريم وبسايت ها روش های كاربردی تری شبيه نتيفيكيشن ها براي به اشتراک گذاشتن كدهای تبليغاتی و اخبار و مطالبی اين چنينی پيدا مي كنند.

3- طراحی يک جدول زمانی

بيشتر شبكه های اجتماعی برای ما امكان دسترسی به يك جدول زمانبندی شده از فعاليتهايی كه ما در سايتهايشان داشته ايم و همچنين كساني كه با ما در ارتباط هستند را فراهم ميكنند. اين وي‍ژگي به ما احساس خواندن يك داستان درباره ي يک نفر را مي دهد كه سرگرم كننده و لذت بخش هست.
يك وبسايت هم چيزی نيست جز داستانی درباره ی برند و تعهد او براي خدمت به مشتريانش.
Dr.Pepper مدتهاست كه به عنوان برندی خوب در زمينه ی نوشيدنيهای غير الكلی كار ميكند اما بيشتر مشتريانش چيز زيادي در مورد تاريخچه ی آن نميدانند. اين مشتريان اگر وبسايت اين شركت را ببينند مي توانند در مورد اينكه اين نوشيدنی ها از كجا مي آيند و همچنين شيوه های تبليغاتی قديمی اين شركت بيشتر بدانند.
اگر شما صفحه ی تاريخچه ی سايت را ببينيد با يك جدول زمان بندی شده كه داستان مختصري را در اين باره ميگويد، مواجه خواهيد شد.
 سایت شخصی DR peper TimeLine
همانطور كه به خواندن ادامه ميدهيد و ادامه ی صفحه را مي بينيد، تصاويری در ارتباط با داستان كه خاطراتی از اين نوشيدنی در طي دهه های مختلف زنده مي كند را مي بينيد.
 تصاویر دکتر peper
همه ي ما ميخواهيم بخشهای برجسته و مهم زندگيمان را با ديگران به اشتراك بگذاريم و برندها هم همين امكان را برای ما فراهم مي كنند كه به عنوان مصرف كننده تصاويری از تجربيات لذت بخشمان را براي آنها ارسال كنيم.

4- ارتباط با بازديدكنندگان از طريق كوئيز ها و رابط های كاربری

بيشتر اوقات وبسايت ها شبيه به برگه های تبليغاتی ديجيتال هستند:بيزينس ما اينجا هست .درباره ی ما بدانيد و با ما در تماس باشيد. اين روزها بيشتر مردم برای اين به شبكه های اجتماعی مراجعه ميكنند تا بيشتر در باره ي كسب و كار ها و ارتباط با آنها بدانند.
راههای زيادی هست تا طراحي وب سايت شما را چشم گير تر كنند. مثل يك pop-up با زمان بندی درست يا يک انيميشن بامزه.عناصر بازی مانند تايمرها هم تاثير قابل توجهی دارند.
علاوه بر امكان چت زنده روی وب سايت بايد راه ديگری هم برای صحبت با بازديدكنندگان داشته باشيد.
يك مثال خوب سايت John Freida هست كه صفحه ی تطبيق استايل دارد كه به بازديد كنندگان اين امكان را مي دهد  با سايت  مانند يک آرايشگر صحبت كنند.
تاثیر شبکه اجتماعی در سایت

فرمت كوئيز به مشتريان اجازه مي دهد تا سوالاتي كه هنگام مراجعه به يک سالن آرايشی پرسيده ميشوند را پاسخ دهند. در انتها، يك پاسخ شخصی سازی شده و توصيه هايی بر اساس آنچه درباره اش صحبت كرده اند دريافت مي كنند.
 شبکه های اجتماعی در سئو
يك رابط كاربری برای صحبت هم امكان پذير است، اگر چه هوش مصنوعي به سادگي به سادگي پياده سازي يك كوئيز از پيش طراحي شده نيست. بايد با توجه به طراحی سايتتان عنصر مورد نظرتان را كه متناسب با نياز شما هست در نظر بگيريد.

جمع بندی

شبكه هاي اجتماعی نقش مهمي را در تلاش براي بازاريابی كسب و كارهاي مدرن بازی ميكنند.اما زماني كه به وبسايت ها ميرسيم فقط به يك آيكون اشتراك گذاری شبكه های اجتماعی و يا فيدهای جاسازي شده ی اخبار مي رسيم.
ما  بر اين عقيده ايم كه بيشتر بايد روي قدرت شبكه هاي اجتماعي كار كنيم. سپس، همان قوانين و عناصر منحصر به فرد را براي طراحی سايت استفاده كنيم تا نتايج بهتري بگيريم.
 

 

 

 

 

 

 

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید