معرفی 6 ترفند برای استفاده بهینه از حداکثر انرژِی باتری موبایل

معرفی 6 ترفند برای استفاده بهینه از حداکثر انرژِی باتری موبایل

 

مقدمه

از آنجایی که تلفن های همراه پرکاربردترین دستگاه ارتباطی و محاسباتی نسبت به سایر دستگاه های دیگر می باشند و با توجه به هوشمند شدن تفن های همراه و تببدیل شدن آن ها به یک دستگاه چندکاره لازم است تا نکاتی را برای حفظ و استفاده بهینه از حداکثر انرژی باتری موبایل بدانیم. یک تلفن همراه با قابلیت های فراوان فقط در صورتی کاربرد دارد که باتری آن توان لازم و کافی برای تامین انرژِی آن را داشته باشد. بنابراین رعایت چند نکته ساده می تواند به حفظ انرژِی باتری موبایل شما کمک های زیاد کند. 

6 ترفند ساده برای حفظ باتری موبایل

 اتصال بی سیم اضافی را خاموش کنید

 تلفن شما دارای تعداد زیادی اتصالات مختلف است. اتصالات بی سیم مانند بلوتوث و  وای فای بسیار پرکاربرد هستند اما آنها می توانند به سرعت باتری را تخلیه کنند. بنابراین تا حد امکان بهتر است آن ها را خاموش نگه داریم.

 مقاومت در مورد تمایل به چک کردن گوشی خود

 برای اکثر ما، گوشی هوشمند معادل یک ماده مخدر است - چیزی که نمی توان ترک کرد . بنابراین بهتر است تا جایی که می توانید استفاده از آن را محدود کنید . هر بار که شما گوشی خود را روشن می کنید در واقع درحال کاهش عمر باتری خود هستید.

 تغییر حالت هواپیما

 اگر نمیخواهید تلفنتان را کاملا خاموش کنید، به حالت هواپیما بروید و تنها زمانی که نیاز به برقراری تماس یا ارسال یک پیام متنی دارید، از حالت هواپیما خارج شوید.
 غیرفعال کردن اطلاعیه ها و اعلان ها

 اکثر گوشی های هوشمند به یک حساب ایمیل و یا ... متصل می شوند و این دستگاه ها پیام هایی را به گوشی شما می فرستند که می توانند در خالی شدن باتری موبایلتان نقش داشته باشند . یا خاموش کردن اطلاعیه ها و اعلان ها می توانید باتری زیادی را ذخیره کنید.

 صفحه نمایش را تیره کنید

 نمایشگرها اغلب تأثیر بسزایی در کاهش شارژ گوشی شما دارند، به خصوص اگر گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ و روشن باشد. اکثر گوشی ها یک گزینه روشنایی اتوماتیک دارند، اما شما می توانید صفحه را به صورت دستی برای حفظ باتری کم کنید. گوشی را قفل کرده و صفحه نمایش را تا حد ممکن خاموش کنید

 ارسال پیام های متنی به جای تماس

 تا حد امکان بهتر است از پیامک فرستادن به جای تماس گرفتن استفاده کنید . یک پیامک جزئی اما با گیرایی بالا می تواند علاوه بر صرفه جویی در وقت ، در صرفه جویی کردن شارژ گوشی نیز نقش داشته باشد.
 منبع : CNET

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید