نگرانی در رابطه با اخبار جعلی در حال افزایش است

نگرانی در رابطه با اخبار جعلی در حال افزایش است

 

به گفته نظرسنجی سرویس جهانی بی بی سی ، انتشار بی رویه اخبار جعلی بین کاربران ، نگران کننده است. در نظرسنجی از 18 کشور ، 79 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که نمی دانند کدام اخبار واقعی و کدام یک جعلی هستند.
در میان این کشور ها، تنها مردم دو کشور چین و انگلیس از دولت هایشان خواستند تا این مشکل را برطرف کنند.
یونان با 84% و نیجریه با 82% اکثریت مخالفت با این ایده را داشتند.
این نظرسنجی بین بیش از 16000 نفر بزرگسال توسط Globescan از ژانویه تا آوریل انجام شد.
برزیلی ها بیشترین نگرانی را نسبت به این موضوع داشتند (92%). در تعدادی از کشورهای در حال توسعه دیگر ، سطح بالایی از نگرانی ها وجود دارد، در اندونزی 90 درصد ، در نیجریه 88% و در کنیا 85%.
آلمان تنها کشوری بود که در آن اکثریت گفتند که نگران این موضوع نیستند و اهمیتی به آن نمی دهند. پیش از انتخابات کشور ، تلاش هایی در آلمان برای ریشه کن کردن اخبار جعلی صورت گرفته است.
داگ میلر رئیس Globescan گفت: "این نتایج نظرسنجی نشان می دهد که " اخبار جعلی "می توانند در کاهش صحت مطالب و اخبار آنلاین نقش داشته باشند.
53٪ از کسانی که مورد پرسش قرار گرفتند موافقت کردند که دسترسی به اینترنت باید یک حق اساسی باشد و کشورهایی از جمله برزیل ، یونان و هند آن را تأیید کردند.
این بررسی برخی تفاوت های میان مردان و زنان را در نگرش به اینترنت نشان می دهد. مردان هنوز هم بیشترین استفاده از اینترنت را دارند. زنان تا حدودی کمتر از مردان احساس امنیت می کنند تا نظرات خود را به صورت آنلاین بیان می کنند. این اضطراب بیشتر در کشورهای توسعه یافته برجسته است. در فرانسه فقط 14٪ مردم احساس امنیت می کنند ، در حالی که در انگلستان این رقم 36٪ ، و در ایالات متحده 35٪ است.

 

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید