دولت چین با بهره گیری از هوش مصنوعی یک پایگاه پلیس روباتیک میسازد

دولت چین با بهره گیری از هوش مصنوعی یک پایگاه پلیس روباتیک میسازد

 

بعد از جایگزین کردن روبات ها به جای نیروی انسانی در صنعت داروسازی، حالا دولت چین قصد دارد تا با بهره مندی از هوش مصنوعی یک اداره پلیس کاملا روباتیک بسازد.

هفته گذشته در چین از ساخت و توسعه یک ایستگاه پلیس که مدیریت و کنترل آن توسط ربات ها و هوش مصنوعی انجام می پذیرد ، خبر رسید. این ایستگاه پلیس فاقد نیروی انسانی جهت کنترل و مدیریت پایگاه، در یکی از شهر‌های پایتخت چین احداث خواهد شد.

این گزارش حاکی از آن است که تمام خدمات مربوط به ثبت نام و امتحانات رانندگی از طریق یک شبیه سازی و بدون دخالت هیچ انسانی انجام میگیرد.

در این ایستگاه پلیس همچنین تکنولوژی پیشرفته‌ی تشخیص چهره‌ای که توسط کمپانی Tencent توسعه پیدا کرده و مورد استفاده قرار گرفته است. این تکنولوژی برای تشخیص چهره شهروندان استفاده میشود و به حدی پیشرفته است که افراد متخلف نمیتوانند از آن سواستفاده کنند.

از آنجایی که ربات‌ها در این ایستگاه پلیس مشغول کار هستند نیازی به حقوق و استراحت ندارند، این ایستگاه به صورت 24 ساعته فعالیت میکند و هر زمانی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم است.

بدون شک  این یک طرح پیشرفته و فوق‌العاده است که مراحل اداری را برای شهروندان بهترمیکند و برای هر کشوری لازم است. استفاده از این تکنولوژی ها نشان دهنده ی این است که چین از ربات‌ها و هوش مصنوعی برای بهبود و پیشرفت کارهایش استفاده میکند.

منبع : ubergizmo

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید