اپل با آموزش برنامه نویسی وارد رقابت با گوگل می شود

اپل با آموزش برنامه نویسی وارد رقابت با گوگل می شود

 

اپل روی قابلیت چند رسانه ای تکیه کرده تا مدارس را متقاعد کند آی پدها ها بهتر از کتاب های تحت وب گوگل هستند.

اپل با گوگل در آموزش و پرورش مشکل دارد، چون گوگل بخش بزرگی از بازار آموزش و پرورش در ایالات متحده را به دست آورده و اپل سعی دارد در این بازار با گوگل به رقابت بپردازد.
به نظر می رسد که اپل قصد دارد یکی دیگر از آی پدها و مجموعه های جدید برنامه های کاربردیش را برای معلمان و دانش آموزان معرفی کند.
اپل جدید، 329دلار -9.7 اینچ (299 دلار برای دانش آموزان) از مداد فانتزی اپل، و همچنین یک قلم جدید از Logitech به نام کریون.پشتیبانی می کند.
اپل مدرسه ای همچنین واقعیت مجازی یا شبیه سازی را پشتیبانی می کند، بدین معنا که می تواند برنامه های پیشرفته واقعیت مجازی را اجرا کند. یک مثال کاربردی این است که به شما اجازه می دهد یک قورباغه مجازی را تجزیه کنید. و یک برنامه جدید توسط اپل به نام Everyone Can code طراحی شده که هر کدام از دانش آموزان می توانند برای ساخت بخشی از برنامه های کاربردی از آن استفاده کنند؛
اپل حتی برای نمونه از دانش آموزان برای ساخت فیلم ها استفاده کرده است تا بتوانند از برنامه کلیپ  سازی در درس های خود استفاده کنند.
هیچ سوال یا جای شکی وجود ندارد که اپل سابقه ای طولانی در مورد خلاقیت در تکنولوژی های خود دارد.
 نفوذ در کلاس های آموزشی توسط گوگل سریع تر شده است. در سال گذشته، در زمینه کتابهای مبتنی بر وب Chrome ، تخمین زده شده که نیمی از سهم بازار را برای رایانه های شخصی و تبلت در بازار آموزش ایالات متحده به دست آورده ، که این تنها 9 درصد در سال 2013 است.
سوال اصلی این است که آیا تأکید اپل بر چندرسانه ای ها می تواند مدرسان را به این نتیجه برساند که آی پد بهتر از یک کتاب مبتنی بر وب Chrome  میتواند سودمندی داشته باشد؟
بخش بزرگی از این کار وابسته به هزینه است؛ کتاب های Chrome  به قیمت 149 دلار فروخته می شوند. دلیل دیگر مدیریت دستگاه است. برای معلمان و دانش آموزان بسیار آسان است که در صورت نیاز از سیستم کتاب های مبتنی بر وب Chrome  استفاده کنند ، در حالی که اپل قابلیت های چند کاربره برای آی پد ها را در کلاس های درس تا سال 2016 معرفی نکرده است قیمت آن دو برابر کتابهای Chrome است..کتاب های Chrome در سیستم عامل Chrome اجرا می شوند و تا به امروز سیستم عامل گوگل به روز بوده است.

بیش از 30 میلیون کاربر از برنامه های گوگل استفاده می کنند
اما اربن  مدیر عامل شرکت تایتون که در بازار در زمینه دانش و تحصیل کار می کند، می‌گوید : " اپل اساسا یک شرکت سخت‌افزاری است،  بنابراین می‌خواهند مردم را عاشق وسایل خود و رابط کاربری خود کنند. آن‌ها منفعت کافی ایجاد کرده‌اند و این کار را به اندازه کافی آسان کرده‌اند تا اینکه تبدیل به یک ابزار اشتراک گذاری مدارک در مدارس شده است.
اربن افزود: "هدف گوگل این است که همه با گوگل در ارتباط باشند و همه به نوعی از گوگل استفاده کنند."
بیش از نیمی از دانش آموزان مدارس ابتدایی و مدارس متوسطه در ایالات متحده از برنامه های گوگل مانند Gmail و Docs استفاده می کنند که این بدان معنی است که بیش از 30 میلیون کودک از آنها استفاده می کنند. این عدد برای اولین بار در بهار سال گذشته در نیویورک تایمز منتشر شد؛ یک سخنگوی گوگل گفت که داده ها هنوز هم دقیق هستند.
برنامه های همکاری اپل و ویژگی های مبتنی بر ابر در رویداد دیروز نادیده گرفته شد. برنامه هایی مانند صفحات،یادداشتهای کلیدی، اعداد، همه بر روی صحنه نشان داده می شوند و به روز رسانی های تازه، همراه با کلیپ ها و گروه موسیقی دوستانه دریافت می شود. سخنگوی این شرکت تایید کرد که برنامه جدید کار مدرسه ای جدید اپل که به معلمان اجازه می دهد تا کارهای خانه و پروژه ها را مدیریت کند، از طریق وب در iCloud.com به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. و دانش آموزان 200 گیگابایت ذخیره سازی iCloud رایگان دریافت خواهند کرد.
اپل همچنین گفت که مدرسه تمام داده های دانش آموزان را خصوصی نگه می دارد.
اما موضوع کلی رویداد، این بودکه دانش آموزان بتوانند از آی پدها و تکنولوژی در ساختن اشیا ،تجزیه و تحلیل آنها و همچنین شبیه سازی  استفاده کنند، نه فقط  اینکه از آنها برای نوشتن استفاده کنند. 
به نظر می رسید اپل از صفحه های لمسی و دوربینهای تبلت با وضوح بالا و قلمهای سوزنی استفاده میکند. و این بدیهی است که درخواست تجدید نظر شرکت نه فقط به مدیران و معلمان، بلکه به خود دانش آموزان است.
کیسی ویلیامز , معلمی از مدرسه ابتدایی Woodberry در لندن , در مورد دانش آموزانش در طی سخنرانی صبح گفت : " آن‌ها سازندگان محتوا هستند , نه مصرف کنندگان اطلاعات . " ویلیامز یکی از چهار استادی بود که اپل برای نشان دادن اینکه دانش آموزان چطور میتوانند در کلاس درس آی پدها را کاربرند، از آن استفاده کرد.
البته , بسیاری از مردم هنوز هم از لپ‌تاپ با صفحه‌کلید استفاده می کنند . اما باز هم با یک کسری بسیار بزرگ مواجه می‌شوید آن هم هزینه زیاد خرید این وسایل الکترونیکی است- همان طور که در مورد مدارس عمومی شیکاگو , منطقه‌ای که این رویداد در آن برگزار می‌شود - هم هزینه‌های اولیه و هم هزینه‌های عملیاتی برای تکنولوژی جدید هنوز هم مورد توجه است .حتی با تخفیف دانشجویی، دسته جدید iPad، صفحه کلید و قلم اپل بیش از 400 دلار است.
اما، اربن می گوید، این جریان می تواند به نفع اپل باشد برای نمونه، برای بچه های جوان تر، که کاملا با آی پد در حال رشدهستند، اپل  بیشتر درتبدیل سیستم آموزش و پرورش آنها نقش دارد اما هنگامی که به نمونه های قدیمی تر برمی گردید , Chromebook  قویتر نشان داده می‌شود .
او می‌گوید : " وقتی درباره کودکان کوچک و محتوای آموزشی صحبت می‌کنید , شما در مورد فیلم ها و بازی ها صحبت می کنید و این یک بازار است که از دنیای مدرسه به جهان مصرف کننده گسترش می یابد. "

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید