یوتیوب کیدز به والدین اجازه می دهد تا تصمیم بگیرند کودکان آن ها چه چیزی تماشا کنند

یوتیوب کیدز به والدین اجازه می دهد تا تصمیم بگیرند کودکان آن ها چه چیزی تماشا کنند

والدین می توانند یک لیست از ویدئو ها و کانال هایی را که می خواهند فرزندشان تنها به آن ها دسترسی داشته باشند را تهیه نمایند.

روز سه شنبه یوتیوب کیدز (YouTube Kids) قابلیتی را راه اندازی کرد که به والدین اجازه می دهد تا ویدئو و کانال هایی را که فرزندان آن ها به آن دسترسی دارند را گلچین کنند. این قابلیت جدید کنترل والدین در یوتیوب کیدز بر روی دستگاه های اندرویدی در سراسر جهان قابل استفاده است و به زودی بر روی سیستم عامل IOS هم راه اندازی خواهد شد.
برای فعال نمودن این قابلیت، قسمت تنظیمات یوتیوب را باز کنید، وارد پروفایل مربوط به کودک شوید (child's profile) و گزینه " approved content only " را انتخاب نمایید. سپس می توانید ویدئو ها و کانال هایی را که می خواهید فرزند شما به آن دسترسی داشته باشد را با زدن دکمه "+" انتخاب کنید. با فعال شدن این قابلیت دیگر فرزندان شما نمی توانند محتوا ها را در داخل یوتیوب جستجو کنند.
در ماه نوامبر، نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که یوتیوب کیدز در فیلتر کردن کلیپ های نا مناسب به خوبی عمل نکرده است، برای نمونه ویدئویی از میکی ماوس که در استخری پر از خون قرار دارد را نشان داد. بعد از این گزارش یوتیوب بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.
در اواخر ماه نوامبر شرکت یوتیوب گام های جدی برای حفاظت کودکان از محتواهای ناراحت کننده برداشت. این گام ها شامل رعایت سخت گیرانه تر مقررات اجتماعی و بلاک کردن کامنت های نا مناسب بر روی ویدئو های مربوط به افراد کمتر از سن قانونی می باشد. راه اندازی این قابلیت جدید موجب شده است تا والدین کنترل بیشتر و مستقیمی بر روی آنچه که فرزند آن ها بر روی اپلیکیشن یوتیوب کیدز تماشا می کنند را داشته باشند. یوتیوب در ابتدا گفته بود که این قابلیت را در ماه آپریل راه اندازی می کند.
همواره یوتیوب کیدز یک تجربه جدید را برای کودکان در سنین بین 8 تا 12 سال راه اندازی کرده است که شامل محتواهای بیشتر مانند ویدئو موزیک های جذاب و ویدئوهای بازی می باشد. یوتیوب کیدز به صورت پیش فرض یک نسخه برای کودکان می باشد، که شامل ویدئو های آواز و موسیقی کودکان و آموزش های مناسب سنین آن ها است. ولی والدین می توانند برای فرزندان با سنین بالاتر یک پروفایل در نسخه اصلی یوتیوب ایجاد نمایند و محتواهای آن را شخصا کنترل و سانسور کنند.
والدین می توانند هر زمان که بخواهند محتوا های تایید شده را بین یوتیوب کیدز و نسخه اصلی یوتیوب رد و بدل نمایند.
یوتیوب گفته است: "ما سخت تلاش می کنیم تا ویدئو های اپلیکیشن یوتیوب کیدز مناسب خانواده باشند، اما هیچگونه سیستمی کامل و بی نقض نیست."
همچنین این شرکت گفته است: "همواره ممکن است والدین ویدئو هایی را در یوتیوب کیدز پیدا کنند که آن ویدئو برای کودکان مناسب نباشد و نخواهند فرزند آن ها این ویدئو را ببیند. ما می خواهیم اگر چنین اتفاقی افتاد، والدین ویدئو را بلاک کنند و آن را برای ما علامت دار نمایند (flag) تا آن را بررسی کنیم."

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید