اندروید اشیاء چیست و چه زمانی اولین دستگاه های آن ارائه میشود؟

اندروید اشیاء چیست و چه زمانی اولین دستگاه های آن ارائه میشود؟

 اگر که نمیدانید اندروید اشیا چیست ما شما را سرزنش نمی کنیم. 
گوگل سیستم عامل های زیادی را تولید می کند: اندروید برای گوشی های هوشمند و تبلت ها ، Wear os  برای پوشیدنی هایی مثل ساعت های هوشمند، سیستم عامل کروم مخصوص لپتاپ ها و کامپیوتر ها، Android TV ویژه ست تاپ باکس ها و تلوزیون ها و در نهایت اندروید اشیا، که برای انواع دستگاه های اندروید اشیا از نمایشگرهای هوشمند تا تجهیزات آشپز خانه طراحی شده بود. با این حال گوگل تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را روی اندروید اشیا قرار دهد.
تمام چیزی که لازم است بدانید اینجاست:

اندروید اشیا چیست؟

Android things یا اندروید اشیا به معنی پشتیبانی از تمامی دستگاه های هوشمند و گجت های تحت اینترنت اشیا یا IOT بود.در سال 2016 اعلام شده بود که اندروید اشیا می تواند در محصولاتی مثل بلندگوهای متصل به اینترنت،ترموستات های هوشمند،دوربین های حفاظتی،روتر ها و غیره اجرا شود.از نظر اندروید اشیا ، استفاده از آن کار شرکت ها را برای استفاده از سخت افزار های iot راحت تر خواهدکرد، زیرا آن ها از همان ابزار توسعه دهنده ای استفاده می کنند که از قبل شناخته شده بود.
 ساعت هوشمند تخت اندروید اشیا
در یک کلام ، اندروید اشیا به این منظور طراحی شده بود تا یک ورژن ساده و سبک شده ی اندروید باشد، تقریبا همه مدل های گجت های متصل به اینترنت را که بتوانید تصور کنید هدف قرار داده بودند.با این حال، با یک خبری که در وبلاگ گوگل در فوریه 2019 منتشر شده است، گوگل اعلام کرد که اندروید اشیا منحصرا روی اسپیکر ها و نمایشگر های هوشمند تمرکز خواهد کرد که این بسیار کمتر از چیزی است که از گوگل انتظار می رفت.
 دستگاه های مرتبط با اندروید اشیا
علاوه بر این گوگل اخیرا دستیاری را بر طبق اندروید اشیا برای دستگاه های هوشمند معرفی کرده است. در ژانویه، گوگل اعلام کرد که دستیار اتصال گوگل برای اضافه کردن دستیار به تمامی دستگاه ها از خوانندگان الکترونیکی تا تجهیزات و وسایل است.

پس Brillo چیست؟

اندروی اشیا که پایه و اساسا یک سیستم عامل است، چیز جدیدی نیست بلکه یک برند دوباره طراحی شده است. چند سال قبل، گوگل Brillo را یک پایه اندروید برای دستگاه های هوشمند و گجت های اینترنت اشیا اعلام کرد، اما هیچوقت نتوانست با این سیستم عامل کار زیادی را پیش ببرد. اندروید اشیا اساسا یک جانشین برای Brillo است. همچنین یک به روز رسانی برای توسعه دهندگان است که اجازه می دهد آن را با همان ابزار توسعه دهنده که android standard بود توسعه دهند، که البته Brillo این امکان را نداشت.
از Brillo خیلی استقبال نشد زیرا توسعه دهندگان، استفاده از آن برای یک محصول جدید را سخت می دانستند. حالا که آن ها به همان ابزار های مشابه دسترسی پیدا کرده اند امیدواریم که بتوانند به سرعت کار خود را پیش ببرند.

چه زمانی اندروی اشیا در دسترس خواهد بود؟

گوگل اولین پیش نمایش SDK از اندروید اشیا را در سال 2016 رونمایی کرد. سپس در ماه می 2018، گوگل اعلام کرد که اندروید اشیا نسخه رسمی خود را که نسخه 1.0 است آماده کرده است که به این معنی است که دستگاه هایی که با اندروید اشیا ساخته شده بودند باید در دسترس ما قرار می گرفتند، اما به نظر می رسد تنها تعداد کمی از اسپیکرها و نمایشگرها ساخته شده است.

چه زمانی اولین دستگاه اندروید اشیا خواهد آمد؟

گوگل می گوید که اولین دستگاه ها ،اسپیکر های LG و iHome و نمایشگر های هوشمند LG ،Lenovo و JBL خواهد بود.

اسپیکر های مجهز به اندروید اشیا

موارد دیگری می خواهید بدانید؟

به اندروید اشیا به عنوان اندروید یا Wear OS نگاه نکنید که می توانید استفاده از آن ها در گوشی ها و ساعت ها را ببینید، اندروید اشیا یک سیستم عامل است که در پس زمینه کار می کند اما قابل دیدن نیست.به دستگاه های هوشمند اجازه می دهد که وظایف خودشان را مدیریت کنند ، به جای اینکه سرور این کار را برایشان انجام دهد. از آن جا که توانایی کار های پیچیده تر را هم دارد، برای دستگاه های هوشمند پیچیده مثل پرینتر ها و قفل ها ایده آل است.
همچنین،دستگاه های اندروید اشیا قادر خواهند بود که از طریق  Weave (یک سیستم ارتباطی که گوگل در کنار Brillo راه اندازی کرد) با اندروید و IOS تعامل داشته باشند. این پروتکل همچنین دستگاه های اندروید اشیا را قادر خواهد ساخت که به دستیار گوگل دسترسی پیدا کنند.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید