تفنگی که قادر است با پرتو مایکروویو افراد را کنترل کند

تفنگی که قادر است با پرتو مایکروویو افراد را کنترل کند

یک شرکت آمریکایی ادعا می کند می تواند تفنگی با اشعه مایکروویو بسازد که قادر است به طور مستقیم به سر مردم نفوذ کند.
این دستگاه که MEDUSA نام دارد(Mob Excess Deterrent Using Silent Audio) از اثر صوتی مایکروویو استفاده می کند و در آن پالس های مایکروویو به سرعت محل مورد نظر را گرم می کنند و باعث ایجاد شوک در داخل جمجمه می شود که توسط گوش ها قابل تشخیص است. در واقع یکسری از پالس هایی هستند که می توانند برای تولید صداهای قابل تشخیص منتقل شوند.
این دستگاه با هدف برنامه های کاربردی نظامی و یا کنترل جمعیت طراحی شده است اما این امکان وجود دارد که برای موارد دیگری نیز استفاده شود.
Lev Sadovnik از شرکت Nevada در حال انجام این پروژه است و این کار را با قرار داد تحقیق نیروی دریای ایالات متحده آغاز کرده است.
گزارش نیروی دریای نشان می دهد که اثرات این سیستم نشان دهنده خبر های خوبی است.

آیا این پرتو مضر است؟

MEDUSA اظهار می کند که این اثر صوتی مایکروویو به اندازه کافی بلند است تا منجر به ناراحتی و حتی ناتوانی فرد شود.Sadovnik  می گوید که صداهای در محدوده شنوایی انسان به دلیل آنکه اثری ندارند در این سیستم اعمال نشده اند.
او همچنین می گوید این اثر ترکیبی از صدای بلند و و تخریبی است که نمی توانید جلوی آن را بگیرید.
این دستگاه به کمک یک آنتن قابل تنظیم جدید که توسط Vladimir Manasson طراحی شده است، کار می کند. پرتو را به صورت الکترونیکی هدایت می کند، و  طیفی از یک پرتو گسترده تا یک پرتو باریک را شامل شود و یا می تواند همزمان چند جا را هدف قرار دهد.
او در ادامه بیان کرد این تکنولوژی می تواند اهداف غیر نظامی نیز داشته باشد. پرنده ها به شدت به امواج مایکروویو حساس هستند. پس این تکنولوژی می تواند برای دور کردن پرنده های مزاحم مفید باشد. این تکنولوژی می تواند برای افرادی که مشکل گوش بیرونی دارند و شنوایی آن ها را مختل کرده است نیز مفید باشد.

ریسک آسیب مغذی

James Lin از اداره برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینویز در شیکاگو می کوید که MEDUSA قابل اجرا است.
وی به دانشمندان جدید گفته است که تحقیقات شخصی خود را بر روی این تکنیک انجام داده است و تلاش کرده است با استفاده از امواج مایکروویو سیستم های صوتی را ارتقا دهد.
او می گوید آیا واقعا این تکنولوژی در این سطح مورد نیاز است؟تست های مایکروویو قبلی شامل صداهای بسیار آرامی بودند که شنیدن آن سخت بود، یک سیستم قدرتمند و خطرناک واقعی.
Lin می گوید:" من در مورد اثرات آن بر روی سلامت افراد نگران هستم و ممکن است آسیب های عصبی داشته باشد.
Sierra Nevada بیان داشته است که یک نسخه آزمایشی آن با سیستم انتقال باید تا 18 ماه آینده ساخته شود. آن ها در حال حاضر به دنبال کمک های مالی از سوی ایالات متحده هستند.

 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید