هوش مصنوعی تقلب در تکلیف داشن آموزان را تشخیص می دهد
ترکیب داده های بزرگ با هوش مصنوعی به محققان دانشگاه کپنهاگ اجازه می دهد تا با دقت ۹۰ درصد تشخیص دهند که آیا تکالیف را شما نوشته اید و یا شخص دیگری برای شما نوشته است. مطالعات متعددی نشان داده است که تقلب در تکالیف در میان دانش آموزان بسیار گسترش پیدا کرده و به طور فزایندهای شایع شده است. چندین سال است که در دانشگاه علوم کامپیوتر کپنهاگ تلاشهای فراوانی برای شناسایی تقلب در تکالیف از طریق تجزیه و تحلیل نوشتار با استفاده از هوش مصنوعی انجام می شود. دانشمندان می توانند با دقت تقریبا ۹۰ درصد تشخیص دهند که آیا دانش آموز تکالیف را به تنهایی نوشته و یا شخص دیگری برای او نوشته است.
امروزه تکنولوژی به همه جا راه پیدا کرده و تاثیر بسیار زیادی در روند انجام امور دارد. اما آیا تکنولوژی در مدارس هم همینقدر مفید است؟ پیشنهاد می کنیم مقاله"آیا استفاده از تکنولوژی در مدارس منجر به افزایش عملکرد مثبت دانشآموزان میشود؟" که توسط تیم ilikephp منتشر شده است را مطالعه کنید.
در حال حاضر دبیرستان های دانمارک از پلتفرم Lectio استفاده می کنند تا بررسی کنند که آیا یک دانش آموز تکالیف شخص دیگری را کپی کرده است و یا حاصل تلاش خود فرد است. تشخیص اینکه آیا دانش آموزی فرد دیگری را برای نوشتن تکالیف خود استخدام کرده است در مقطع دبیرستان کمی سخت تر بود.
البته مشکل اینجاست که اگر کسی شخصی را برای نوشتن استخدام کرده باشد Lectio آن را تشخیص نمی دهد. چرا که این برنامه به گونه ای نوشته شده است که اختلاف در نوشته ها را با مقایسه کردن آن ها نسبت به نوشته های پیشین دانش آموز مشخص می کند و این کار را با معیارهایی مانند طول کلمه، ساختار جمله و چگونگی به کار بردن کلمه ها انجام می دهد.
برنامه ghostwriter بر اساس یادگیری ماشین و شبکه های عصبی که شاخه های هوش مصنوعی هستند، ساخته شده اند که برای شناخت الگوها در تصاویر و متون بسیار مفید هستند. اگرچه این پروژه هنوز جنبه تحقیقاتی دارد.
Stephan Lorenzen می گوید من فکر میکنم در آینده نزدیک این برنامه می تواند به مدارس راه پیدا کند. چرا که مدارس باید همواره با پیشرفت های تکنولوژیکی به خصوص در زمینه تطبیق نوشتار در ارتباط باشند.
او می گوید من انتظار دارم که دبیرستان ها از این برنامه استفاده کنند. اما پیش از به کار بردن آن باید اصول اخلاقی در مورد چگونگی استفاده از این تکنولوژی به وجود بیاید.
پلیس و اخبار جعلی
بنیاد تکنولوژیکیghostwriter می تواند در تمام جامعه مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال این برنامه را میتوان در کارهای پلیسی برای تجزیه و تحلیل مدارک جعلی و اسناد قانونی استفاده کرد.
Lorenzen میگوید همکاری با پلیس می تواند امری جالب باشد و در حال حاضر در حال گسترش آزمایشات اسناد قانونی هستند تا شباهت و تفاوت های متن هایی که با هم مقایسه میکنند را پیدا کنند. ما میتوانیم الگوهاییی را حتی در حجم زیاد داده پیدا کنیم. البته بحث های اخلاقی در این جا هم ضروری است.
هوش مصنوعی که توسط محققان در گروه علوم کامپیوتر برای تشخیص تقلب در تکالیف استفاده میشود، گستره ای از برنامه های کاربردی را شامل می شود.
فاکتور ها
برنامه ghostwriter از شبکه های عصبی سیامی برای تشخیص و تمایز سبک های نوشتاری دو متن استفاده می کند. این شبکه بر روی مجموعه بزرگی از داده ها به عنوان نمونه ای برای آموزش سبک های نوشتار تعلیم داده شده است. هنگامی که دانش آموزان تکالیف خود را ارائه می دهند، این شبکه آن را با تکالیف قبلی مقایسه میکند و برای هر تکلیف نمره ای را بر حسب درصد برای شباهت سبک نوشتار نسبت به تکلیف جدید ثبت می کند. در نهایت میانگین نمرات محاسبه میشوند و نشان می دهد بین تکالیف قدیمی و جدید چه میزان شباهت ای وجود دارد.
تحقیقات بر روی این شبکه عصبی همچنان ادامه پیدا دارد تا در نهایت بتوان آن را در امور گسترده به کار برد.
نظرات کاربران