۱۰ دلیل اصلی برای به کارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹

1. جهت مشخص نخواهید داشت

بسیاری از شرکت هایی که بدون استراتژی دیجیتال هستند، نمی توانند اهداف استراتژیک خود را پیاده سازی کنند.آن ها نمی توانند هر آن چه که در حوزه آنلاین هدف قرار داده اند برسند. همچنین نمی توانند مشتری های جدید ایجاد کنند و ارتباطی مستمر با آنها داشته باشند و یا با مشتری های فعلی ارتباطی عمیق تر به وجود آورند .اگر کسب و کار خود را در حوزه بازاریابی دیجیتال قرار ندهید ، احتمالا به اندازه کافی منابع برای رسیدن به اهداف خود نیز درنظر نخواهید گرفت. با تدوین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می توانید از طریق تجزیه و تحلیل و ارزیابی به اهداف خود دست پیدا کنید.

2. مخاطبان آنلاین و یا بازار کار را نخواهید شناخت

اگر در حوزه آنلاین باشید و در این حوزه تحقیق و مطالعه نداشته باشید، ممکن است تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین را از دست بدهید و مهمتر از همه بازارآنلاین خود را درک نخواهید کرد. پویایی در کسب و کارهای سنتی با انواع مختلف مشتری ها، رفتار آن ها و رقبا می تواند متفاوت باشد و شرایط بازاریابی آن نیز متفاوت خواهد بود. ابزارهای بسیار کاربردی برای پلتفرم های اصلی دیجیتال وجود دارد که می توانید سطح تقاضای مشتریان را با کمک آن ها متوجه بشوید. توصیه میکنیم به وسیله Google's Keyword plannerتجزیه و تحلیل کنید که چگونه مشتریان را به سمت سایت خود جذب کنید و همچنین می توانید بفهمید که چه تعداد افرادی به محصول و خدمتی که ارائه می دهید علاقه دارند.
 10 دلیل برای داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال

3.رقبا و استارتاپ های موجود می توانند سهم بازار را از آن خود کنند

اگر منابع کافی برای بازاریابی دیجیتالی ندارید و یا از یک رویکرد ad-hoc و استراتژی مشخص استفاده نمیکنید، مطمئن باشید رقبا از شما جلو خواهند زد.

4. یک جایگاه آنلاین قدرتمند نخواهید داشت

تعریف دقیق  جایگاه مشتریان آنلاین، متناسب با مشتریان هدف، می تواند به شما کمک کند تا محصولات خود را متمایز کنید و بتوانید مشتریان وفادار به دست آورید. تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوایی رقابتی برای بسیاری از سازمان ها مهم است. زیرا محتوا می تواند مشتریان را از طریق کانال های مختلف مانند جستجو، شبکه های اجتماعی،  ایمیل مارکتینگ و وبلاگ درگیر کند.

5.مشتریان آنلاین خود را به خوبی نخواهید شناخت

اغلب گفته میشود که دیجیتال یک عامل محرک و دائمی است. اما ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و یا ابزارهای مشابه آن تنها میزان بازدیدکنندگان را به شما خواهند گفت و نمیتوانند احساسات آنها و آنچه که فکر می کنند را برای شما بیان کنند. بنابراین نیاز دارید تا از ابزارهای مختلف مخصوص بازخورد وب سایت استفاده کنید تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و بهبود ببخشید.

6.نمی توانید یکپارچه شوید

برای فعالیتهای بازاریابی دیجیتال این یک امر بسیار معمول است که در مکان های کوچک کامل شوند. مهم نیست که یک متخصص بازاریابی دیجیتال ، در جایگاه آی تی و یا یک بخش جداگانه بازاریابی قرار گرفته باشد. تقریبا تمام افراد موافق این هستند اگر که رسانه های دیجیتال با کانالهای رسانه های سنتی ادغام شوند، عملکرد بهتری خواهند داشت. اغلب توصیه می کنند که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه ارائه دهید. از زمانی که این انتقال دیجیتال به اتمام برسد تمام فعالیتهای بازاریابی دیجیتال، به جزی از کسب و کار شما تبدیل خواهند شد.
 استراتژی بازاریابی دیجیتال

7. دیجیتال با توجه به اهمیت آن افراد و یا بودجه کافی ندارد

منابع كافي براي برنامه ريزي و اجراي بازاريابي الکترونيکي اختصاص داده شده و ممكن است كمبود تخصص خاص بازاريابي در زمينه بازاريابي الكترونيكي وجود داشته باشد كه به طور موثر پاسخگويي به تهديدات رقابتی دشوار خواهد بود.

8. با تکرار های بی فایده پول و زمان خود را از دست خواهید داد

حتی اگر منابع کافی داشته باشید ممکن است این منابع به هدر برود. این موضوع به خصوص در شرکت های بزرگتر که بخش های مختلف بازاریابی و خرید ابزار های آن را دارند و یا از آژانس های مختلف برای انجام وظایف بازاریابی آنلاین استفاده می کنند، بیشتر مشاهده می شود.

9. اندازه کافی چابک نیستید تا بتوانید سرپا بمانید و یا به کار خود ادامه دهید

اگر به بهترین برند های آنلاین مثل Amazon, Dell, Google, Tesco, Zappos  نگاه کنید خواهید دید که همه آنها برای دستیابی به مخاطبان آنلاین و یا حفظ آنها روش  و استراتژی جدید در نظر گرفته اند.

10. عملکرد بهینه ندارید

هر شرکتی که دارای یک وبسایت است تجزیه و تحلیل نیز دارد ، بسیاری از مدیران ارشد تصور میکنند که تیمهایشان زمان لازم برای بررسی و اعمال موارد لازم را ندارند. یک استراتژی شما را قادر میسازد تا اصول اولیه را به درستی رعایت کنید. بنابر این می تواند منجر به بهبود مستمر جنبه های کلیدی مانند بازاریابی جستجو ،تجربه کاربری سایت ، ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز بشود.
۱۰ مشکل اصلی که می تواند به وسیله یک استراتژی دیجیتال خوب برطرف شود، برای شما به طور کامل توضیح داده شد. دلایل قدرتمندی برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال و تبدیل بازاریابی خود به بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها همکاران و مشتریان خود را متقاعد کنید. در حال حاضر نیز تجربه های بسیار موفق از نحوه بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای دیگر وجود دارد که می توانید برای تدوین استراتژی دیجیتال موفق به کسب و کار خود از آنها استفاده کنید
 

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید