بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟

 
امروزه اینترنت به بخش مهمی از زندگی انسان تبدیل شده است و سراسر جهان با رسانه های اجتماعی، ایمیل و تبادل اطلاعات به هم متصل شده اند. بازاریابی موتورهای جستجو معمولاً به اختصار SEM گفته می‌شود و روش مقرون‌ به‌ صرفه بازاریابی اینترنتی است که اغلب برای به دست آوردن بازدید و ترافیک در موتورهای جستجو استفاده می شود. هدف اصلی SEM بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجوی مختلف مانند Google یا Bing است. SEM اصطلاح بسیار گسترده ای است که به تعدادی از فعالیت های مختلف از جمله بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها)، بازاریابی جستجو و بازاریابی رسانه های اجتماعی اشاره دارد. در طول سال های اخیر، SEM با تعداد روزافزون کاربران اینترنت در سراسر جهان و تعداد زیادی از شرکت های فناوری اطلاعات و غیر فناوری اطلاعات در جهت گسترش تجارت خود با بازاریابی قوی اینترنتی محبوب شده است. SEM به سازمان کمک می کند تا با  استراتژی های بازاریابی موتور جستجو مناسب، بازده سرمایه (ROI) را به دست آورد.
 بازاریابی موتور جست و جو

بازار بازاریابی موتور جستجو (SEM) - روند و فرصت ها

جستجوگرهای اطلاعاتی و خریداران اینترنتی ترجیح می دهند از کلمات کلیدی جست و جو شده برای دستیابی به نتیجه مطلوب استفاده کنند، بنابراین، با استفاده از کلمات کلیدی که معمولا توسط افراد استفاده می شود، سازمان می تواند بازدید کنندگان خود را بطور قابل توجهی افزایش دهد. جستجوی کلمه کلیدی در مقایسه با میزان محبوبیت آن برای بهینه سازی محتوای هر سایتی انجام می شود. در نتیجه به آنها کمک می کند که رتبه های بالاتر را در نتایج جستجو به دست بیاورند. این امر همچنین باعث افزایش میزان فعالیت سایت می شود. جستجو از طریق کلمه کلیدی یک گام است که نمیتواند نادیده گرفته شود زیرا به سادگی با استفاده از کلمات کلیدی مناسب بازدیدکنندگان سایت افزایش پیدا کرده و به درآمد بیشتر منجر خواهد شد.
 افزایش فروش با بازاریابی موتورهای جست و جو
SEM باعث افزایش حضور در موتورهای جستجوی بزرگ می‌شود و کانال دیگری را برای ترویج برند و شرکت فراهم می کند. همچنین اجازه می دهد تا یک سازمان به طور مستقیم، به طور آشکار و صادقانه با مشتریان خود صحبت کند. SEM کمک می کند تا سازمان بتواند در حفظ رقابت در بازار بازاریابی موتورهای جستجو، در بالاترین سطح قرار گیرد.

بازار بازاریابی موتور جستجو - بخش بندی

اگرچه SEM کسب و کار را هدایت می کند و فرصت هایی را برای ایجاد ترافیک سایت به وجود می آورد، اما باعث تاخیر در به دست آوردن ROI می شود. علاوه بر این، فقدان کنترل بهینه سازی به علت تغییرات مداومی که بر اثر  الگوریتم ها انجام می شود، بر رتبه بندی تاثیر می گذارد و  نیازمند بازنگری مداوم در استراتژی SEM است. تنظیم استراتژی های جدید برای شرکت هایی که بودجه کمی دارند همیشه امکان پذیر نیست که این مانع رشد بازار بازاریابی موتور جستجو می شود.
 افزایش حضور با بازاریابی موتور جست جو
ویژگی‌های بسیار جدیدی وجود دارد که شرکت ها برای کامل کردن استراتژی های SEM به دنبال آن هستند. تبلیغات ویدئویی، پیوستن تبلیغات یوتیوب به تبلیغات Google AdWords و خرید یوتیوب، برخی از روش های کلیدی در SEM هستند. پیش بینی شده است که در سال های آینده تبلیغات ویدیویی یک عنصر مهم SEM و تبلیغات باقی می ماند به صورتی که کاربر را قادر می سازد برنامه ای را آزمایش کرده و یا انتظار می رود باعث افزایش تعاملات در طول سالهای آینده شود. برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی موثر باید به نکات زیادی توجه کنید که در مقاله" چگونه ویدیو تبلیغاتی موثر بسازیم؟ " به طور کامل به آن پرداخته شده است. علاوه بر این انتظار می‌رود موبایل آینده محاسبات باشد. به این ترتیب صاحبان وب سایت ها، وب سایت های خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کرده که در طول سال های آینده تقاضا برای سرویس های ویژه تلفن همراه SEM افزایش می یابد. 

بازاریابی موتور جستجوگر (SEM) - بازیگران اصلی

با افزایش تعداد تازه واردان در هر صنعت، شرکت ها تمرکز خود را بر روی ایجاد استراتژی های رقابتی جدید  SEM برای ترویج شرکت خود قرار می دهند. برخی از فروشندگان SEM عبارتند از: 360i، WordStream، Google Inc.، Analytix، Screaming Frog Ltd. و Internet Marketing Inc. این گزارش ارزیابی جامع بازار را ارائه می دهد. این کار از طریق درک عمیق، درک تحولات بازار با ردیابی تحولات تاریخی و تجزیه و تحلیل سناریوی کنونی و پیش بینی های آینده بر اساس سناریوهای خوش بینانه و احتمالات انجام می شود. هر گزارش تحقیقاتی به عنوان مخزن تجزیه و تحلیل و اطلاعات برای هر جنبه ای از بازار به شمار می رود، از جمله: بازارهای منطقه ای، تحولات تکنولوژیکی، انواع برنامه ها و چشم انداز رقابتی.

برای درج نظر و یا طرح سوالات خود لطفا در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

نظرات کاربران

برای این مطلب تاکنون نظری ارسال نشده است. شما اولین نفر باشید